Bil

- Jazz-Silje glitret med sensuell OnklP-låt

Rapperen OnklP har «finta seg inn» i «Hver gang vi møtes», som han sier, og i kveld er det han som er hedersgjest i TV2-programmet. Utfordringen er at låtene hans ikke akkurat er felleseie, dessuten ble programmet tatt opp før superhiten «Styggen på ryggen». Her er vår vurdering av de andre artistenes versjoner:

Bjarne Brøndbo:
«Fredag» (Egil Berntsen, Carl Hovind / Pål Tøien, Jonny Engdal Silseth)
Ein, zwei, drei… Det er første gang en OnklP-låt er framført på trekkspill. «Fredag» er en feiring av at det er helg, kanskje uka har sugd skikkelig. Det er en livefavoritt for OnklP og et krav fra fansen, og den bør i utgangspunktet passe en helgefeirer som D.D.E.-Bjarne. Og trønderen prøver så godt han kan, han legger til og med inn noen egne referanser, sin egen vri på teksten og et par «yo». Men OnklP som tysk ompamusikk, i en «fest på lokkalet»-variant med sigøynervri og en liten duft av Kaizers Orchestra, er ingen god idé. Det er også noe med tekstuniverset som, Brøndbos solide fest-erfaring til tross, blir lite troverdig.

Jonas Fjeld:
«Du eller jeg» (Mads Lie Skåre / Tøien, Silseth)
Jonas Fjeld lette etter en låt med et refreng, og fant «Du eller jeg» – som har fått en plass på OnklPs eget «kleinometer» på grunn av en dose selvmedlidenhet. Fjeld er like spent som OnklP. Valget av låt – og framføringen – understreker hvor vanskelig det kan være å  gjøre treffsikker rock av rap. Det er derfor det er forskjell på duoen Jaa9 & OnklP og bandet OnklP & De fjerne slektningene. Det er mye tekst, og det er en del av problemet. Men det er kult at Fjeld plugger inn elgitaren, og han trøkker til med en versjon som sjangermessig kan minne om hans egen låt «Texas-Jensen» fra 1992.

Inger Lise Rypdal:

«Glir forbi» (Skåre /Tøien, Silseth)
Inger Lise har skrevet om «Glir forbi» og gjort den til sin, og hun rapper på totning! Og OnklP koser seg! Dette er «babyen» til Jaa9 & OnklP, et slags comeback og en stor hit – og kanskje duoens beste låt. Den er enklere å ta enn mange andre, fordi den har et tydelig poprefreng som bærer mye av låten. Inger Lise leverer en myk og «kvinnelig» versjon full av sjarm. Kanskje ikke verdens mest troverdige rap, men hun skal ha for at hun tar utfordringen.

Thom Hell:
«Uten grunn» (Skåre /Tøien, Silseth)
Thom Hell har valgt en myk tilnærming, som vanlig, og det funker. Teksten sier ganske mye om OnklP, men det er noe Hell sier at også han kan relatere seg til. Den har en slags flow, men på en helt annen måte enn når Jaa9 & OnklP gjør låten – som for øvrig er en av OnklPs personlige favoritter. Den bygger seg fint opp fra en forsiktig start, en slags «sakte rap» som det sømmer seg en sindig sørlending, til en avslutning med godt driv. Han er fortsatt i Hell-universet og får det til å klinge overraskende fint, til tross for at det i utgangspunktet er en rap med mye tekst. Hell begynner å finne formen nå.

Silje Nergaard:
«Panderosa» (Larsson, Lande /Tøien)
Oj, trekkspill igjen, og uten at Bjarne Brøndbo drar i belgen! Men det er til å forstå, når vi nå beveger oss i retning franske chansons og kabaret, eller er det tango? Silje synes det er «kult å henge med OnklP», og kanskje det har gjort henne ekstra motivert til å gjøre sin beste innsats så langt i serien. Den ferske låten fra debuten til hans nye suksessprosjekt, OnklP & De fjerne slektningene, er sensurert med tanke på at barna skal slippe å høre mamma banne, men den tar ikke skade av det. Jazz-Silje gir den en sensuell overhaling som kler henne perfekt og tar den til en annen dimensjon. «Jeg tror alt Silje tar i blir til gull», sier onkelen, og her glitrer det virkelig.

Lene Nystrøm:
«Myk landing» (Larsson, Lande /Tøien, Lande)
Superhiten «Styggen på ryggen» kom for seint for «Hver gang vi møtes», men den er effektfullt lagt inn bak praten. Lene har valgt «Myk landing» fra albumdebuten, som kom i mai. Dette er ifølge OnklP ham på sitt snilleste, men Lene gjør en punka versjon med klare begrensninger. Det virker som hun prøver veldig, men ikke helt får det til. Mens onkel og slektningene lander den relativt mykt (så soft at P3 først ikke ville ha den), blir dette bare masete – punk eller ikke. OnklP er ingen stor sanger, men det er heller ikke Lene i dette formatet.

Men låten betyr mye for Pål «OnklP» Tøien, som er meget fornøyd med kvelden. Og han er ærlig. «Så jævla fet er jeg ikke», er hans siste ord. Likevel har han helt sikkert fått noen nye venner, ikke minst på grunn av sin åpenhet og oppriktighet.

Neste uke er Silje Nergaard hedersgjest.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Bayern-stjerna raser etter kåring, ber klubben vurdere boikott

(Dagbladet): Bayern München-stjerna Franck Ribery (31) er ikke spesielt fornøyd med konseptet Ballon d’Or.

På norsk kalles denne FIFA-kåringen for Gullballen, og her kåres verdens beste fotballspiller.

De siste sju åra har prisen gått til enten Lionel Messi eller Cristiano Ronaldo.

I år var de to i finalen sammen med Bayern-keeper Manuel Neuer. Sistnevnte var Ribérys favoritt.

- Det opprører meg at han ikke vant. Men det er det samme hvert år, sier han til den tyske avisa Abendzeitung.

- Alle bør vite at dersom Ronaldo eller Messi er der, så har ikke den tredje spilleren en sjanse.

Andrefiolin

En klinkende klar Ribéry fortsetter:

- Hvis en annen Bayern-spiller blir nominert neste gang, bør klubben ta en diskusjon om spilleren bør dra. Hva er poenget? Å ta bilder? Dette handler bare om politikk.

Det hører med til historien at Ribéry selv var nominert til Gullballen i fjor. Dette skjedde etter en sesong der Bayern München både vant Champions League og Bundesliga.

Men dette var ikke nok: Han måtte finne seg i å spille andrefiolin.

Franskmannen sier:

- Neuer har vært den beste keeperen i verden de siste to-tre åra. Han har vunnet titler med klubben. I Brasil ble han verdensmester med Tyskland. Dette burde åpenbart være nok.

Trenere og kapteiner

Men åpenbart ikke godt nok …

Vinneren blir stemt fram av landslagstrenere og landslagskapteiner fra FIFAs 2009 medlemsnasjoner. Også noen utvalgte journalister er med. I Norge var dette representert ved Lars Tjærnås i år.

Men til sist fikk Ronaldo glitre mest: Han vant Gullballen for andre året på rad.

På en pressekonferanse før kåringen svarte han også på Dagbladets spørsmål om Martin Ødegaard.

Ronaldo har fått en god start på denne sesongen, med 28 mål på 18 kamper. Fristen for å stemme går ut i november. Vinner Messi eller Ronaldo igjen?

Ribéry inviterer i alle fall til en debatt om konseptet.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

- Er du ikke flink nok blir du slått ut, enkelt og greit

Pål Gunnar Mikkesplass ute av
«Mesternes mester».

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Denne bua er sentral i den norske krigsskip­skandalen

SURREY (Dagbladet): Det britiske stråselskapet er nå sentralt i en flernasjonal korrupsjonsetterforskning, etter at to briter og en offiser fra Vestfold ble arrestert tidligere denne uka.

De to britene tilknyttet selskapet CAS Global er mistenkt for å ha betalt over en million kroner i bestikkelser til vestfoldingen i forbindelse med kjøp av sju norske demilitariserte krigsskip – som seinere havnet i den paramilitære kystvaktflåten til den beryktede nigerianske krigsherren Government «Tompolo» Ekpemupolo.

Men lite ved lokalene på en øde campingplass i Surrey utenfor London vitner om millionhandlene som er blitt gjennomført med det norske Forsvaret.

Jorder og hundeløp

- Beklager, han er ikke inne på kontoret for øyeblikket, svarer en resepsjonist.

Hun sitter bak skranken i det brune brakkebygget på campingplassen, hvor CAS Global er registrert. Utenfor er det grønne jorder og en hundetreningsbane.

Dagbladet har spurt etter den ene korrupsjonsmistenkte briten, den 65 år gamle sjefen i CAS Global, som ble løslatt mot kausjon dagen før.

- Vet du når han kommer tilbake?

- Jeg er ikke sikker, han forteller ikke oss hvor han er. Men jeg kan ta imot en beskjed til ham.

- Dette er kontorene til CAS Global, ikke sant?

- Jo.

«Sikkerhetsselskap»

Den mistenkte 65-åringen er hovedaksjonær og direktør i CAS Global, kona oppført som styreleder. Siden 2010 har han vært direktør eller styreleder i over 20 ulike selskaper. De fleste med kontoradresse på den samme øde campingplassen.

CAS Global gir inntrykk av å være er et stort internasjonalt sikkerhetsselskap med flere underbruk og kontorer over hele verden. Kundene er angivelig store multinasjonale selskaper. Men ingen har hørt om dem.

Hjemmesidene ble opprettet i 2009, og har ikke vært oppdatert siden. Det finnes ingen ansikter eller navn på kontaktpersoner. Ingen oversikt over ledelse eller styre. Verken det oppførte telefonnummeret eller mailadressen besvares. Og under fanen «siste nytt» er det intet nytt siden oppstarten i 2009.

Olje og leiesoldater

Selskapet oppgir også det beryktede leiesoldatselskapet Secopex som en av sine partnere. Det var ledet av Frankrikes mest kjente leiesoldat, Pierre Marziali, og var blant de første som leverte væpnede skipsvakter for å beskytte mot pirater i Adenbukta. I 2011 var han var i Libya for å kjempe under borgerkrigen. Der ble han skutt og drept. Så gikk Secopex under jorda.

- CAS Global er et engelsk selskap som jobber world wide innen oljevirksomhet, sa den nå korrupsjonsmistenkte norske offiseren til Dagbladet da han i fjor vår skulle forklare hvor de norske marinefartøyene var blitt av.

- Hvor vet jeg ikke. Det har vi for så vidt ikke noe med, sa han.

- Besøkte dere selskapskontorene i England?

- Nei, de var her og skrev kontrakt.

- Har flyttet

Jordene hvor selskapskontorene, eller bua, ligger, er del av en idyllisk eiendom på 328 mål, Apps Court Farm. I tillegg til campingplass, kan de blant annet skilte med gode fiskemuligheter, hundeshow og terrengbilløp. De selger også juletrær, reklamerer de på sine hjemmesider.

Når Dagbladet tar opp den pågående politietterforskningen, blir vi henvist til en mann som angivelig er daglig leder av Apps Court Farm.

- Etterforskningen har ingenting å gjøre med dette selskapet. Dette er et kontor med flere funksjoner. CAS Global driver ikke lenger herfra, påstår han.

- Når sluttet de med det?

- Du må snakke direkte med myndighetene om det. Vi har konfidensialitetsavtaler med selskapene, fordi vi leier ut lokaler. Det er alt vi gjør.

Mannen, som nekter å oppgi navnet sitt, sier at Dagbladet må kontakte London-politiet for informasjon om CAS Global, på grunn av den pågående etterforskningen.

Data-beslag

Politiet har imidlertid ikke vært der, hevder han. På tross av at anti-korrupsjonsenheten har bekreftet at de har ransaket kontorlokalet i Surrey og beslaglagt datautstyr og dokumenter.

Mannen hevder så at han ikke kjenner til den pågående etterforskningen i det hele tatt.

- Nei, det har ingenting med oss å gjøre. Alt vi gjør, er å leie ut lokaler. Vi har mellom 500 og 600 selskaper som holder til her, påstår han.

- Men du sa jo nettopp at vi må kontakte politiet på grunn av etterforskningen.

- Hvis det er en etterforskning, blir den utført av politiet. Dette er et helt separat selskap.

Familiestyrt

I offisielle dokumenter kommer det imidlertid fram at Apps Court Farm er et selskap styrt av den mistenkte 65-åringen og hans familie. Både 65-åringen, kona og deres to sønner har til ulike tider innehatt posisjoner som daglig leder og styreleder.

Angivelig daglig leder gjentar nå at CAS Global ikke lenger holder til på området.

- Men resepsjonisten din sa nettopp at hun kunne viderebringe en beskjed.

- Vi kan gi en beskjed til politiet.

- Hun sa hun kunne gi en beskjed til sjefen for CAS Global.

- Pass, sier han – og viser oss bryskt ut døra.

- Ille

Ute står en svart Range Rover, som kvelden før sto utenfor CAS Global-sjefens hjem i East Molesey. Der er det ingen som åpner døra, og 65-åringen har vært fullstendig utilgjengelig for Dagbladet siden saken først ble rullet opp.

Regnskapsfører og medaksjonær i selskapet kan imidlertid bekrefte at CAS Global fortsatt har samme adresse – campingplassen på Apps Court Farm.

Dagbladet treffer regnskapsføreren i et kontorbygg tre kvarter unna Surrey. Han hevder han verken kjenner til den pågående etterforskningen eller arrestasjonene.

- Dette var helt nytt for meg, sier han når Dagbladet viser ham en artikkel fra britisk presse.

- Har politiet vært i kontakt med deg?

- Nei.

- Hva synes du om at et selskap du er regnskapsfører for blir beskyldt for bestikkelser?

- Det ville selvfølgelig vært ille, og jeg må gå og finne ut av det.

Mange overføringer

Mannen har jobbet med regnskapsføring for flere av den korrupsjonsmistenkte 65-åringens selskaper over en periode på rundt ti år. Han kjenner godt til at de har handlet med skip – og husker de norske krigsskipene.

- Synes du det er rart at du ikke har vært informert om bestikkelsene?

- Nei, egentlig ikke. Hvis de gjør noe de ikke burde ha gjort, hvorfor skulle de fortelle det til meg? Jeg er vel den siste personen de ville fortalt det til.

Politiet mener bestikkelsene ble utbetalt i to separate overføringer til privatkontoen til offiseren, som tidligere var ansatt i Forsvarets Logistikkorganisasjon.

Utbetalingene skal ha funnet sted i forbindelse med salgene av de seks første skipene, i 2012.

- Det var mange overføringer til norske bankkontoer, sier regnskapsføreren.

Ivrig mellommann

Sentralt i overføringene sto 43 år gammel mann, som også ble arrestert denne uka. Han driver et lite båtmeklingsfirma fra landsbyen Newton i Derbyshire, med 65-åringen som hovedaksjonær. Beliggenheten er omtrent så langt du kan komme fra kysten. Men 43-åringen har vært en sentral figur i håndteringen av båter og penger for CAS Global.

Han er oppført som kontaktperson i kontraktene med Forsvaret, og har fungert som en ivrig mellommann i korrespondanser og pengeoverføringer mellom Forsvaret, CAS Global og 65-åringen.

I 2012 var det han som styrte med bankforbindelser og et mylder av millionbetalinger i britiske pund og amerikanske dollar for de norske krigsskipene.

«Som jeg forklarte da vi møttes i Norge, må vi gjøre handelen gjennom Global West på grunn av det lokale lovverket,» skriver han til den korrupsjonssiktede nordmannen.

Han er nå løslatt, men fortsatt siktet. Den siktede vestfoldingens forsvarer, advokat Anders Brosveet i Advokatfirmaet Elden, ønsker foreløpig ikke å kommentere siktelsen.

Advarte

Selskapet det vises til er Global West Vessel Specialist. Krigsherren Tompolos paramilitære selskap som det norske tollvesenet hadde advart Forsvaret og Utenriksdepartementet om bare noen måneder i forveien.

De hadde fått britisk etterretningsinformasjon på at CAS Global bare var et stråselskap for krigsherren. Men den norske offiseren formidlet en forsikring fra selskapet på campingplassen om at de skulle ha skipene selv, og registrere dem i Storbritannia. Noe de aldri gjorde.

CAS Globals regnskapsfører hevder han ikke kjenner 43-åringen, på tross av at han tidligere har stått oppført som styreleder i båtmeklingsfirmaet hans.

- Men jeg vet at de har vært engasjert av CAS Global for å gjøre ulike ting, sier han.

Nigerianske representanter

Forestillingen om et stort selskap med kontorer og ansatte i flere land gjenspeiles på øverste nivå i den norske regjeringen.

Da Dagbladet i oktober kunne avsløre at vestafrikanske paramilitære var invitert til norske marinebaser for å kjøpe krigsskip, skrev forsvarsminister Ine Eriksen Søreide følgende i sin forklaring til Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité:

«Det ble på et senere tidspunkt gjennomført visning av fartøyene for representanter for Cas Global, inkludert nigerianske statsborgere. Det var på den tiden offentlig kjent at CAS Global også hadde kontorer utenfor Storbritannia, blant annet Nigeria».

I desember kunne Dagbladet avsløre at de nevnte representantene for CAS Global i virkeligheten var Nigerias president Goodluck Jonathans maritime rådgigver, den nigerianske kystverkssjefen og flåtesjefen til krigsherren Government «Tompolo» Ekpemupolo.

Ingen Dagbladet har vært i kontakt med, kjenner noe til CAS-kontorer utenfor Storbritannia. Det er knapt så de har eller har hatt noe kontor i det hele tatt.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Enkle grep løser problemet som kan bli dyrt

Dinside Dette er årstiden da hjulhusene fylles med snø og slaps og fryser til svære issvuller på bilen din. Det er stygt, kan bråke fælt og kan rive med seg skvettlappen om du er uheldig.

I tillegg blir det med inn i garasjen, smelter, og lager masse fukt.

Vi har et enkelt tips for å unngå at det skjer.

Gode råd: Slik får bilen det bedre i vinterkulda

Store ødeleggelser

Du har antagelig sett innerskjermer av sort plast liggende langs veiene om vinteren. At disse faller av bilen kan blant annet skyldes at snø og issvuler på bilen river dem av når hjulene begynner å vandre i høyderetning i hjulhusene.

Det er ikke plass til både hjulet og issvulene oppi der, og noe må gi etter. Innerskjermen blir utsatt for utrolige påkjenninger, ved at alt du setter hjulene på blir slynget opp med voldsom fart.

Men det finnes løsninger. Vi har tidligere fortalt deg hvordan du vasker bil i kulda. Nå er det rommet innenfor hjulene på bilen vi skal ta for oss.

Du vet sikkert hvor viktig det er å vaske grundig i dette området hver gang du vasker om vinteren. Et smart tips er deretter å bruke et silikon-basert middel, som du setter innerskjermen og skvettlappene godt inn med. Silikonen gjør at ikke at skitt, salt og slaps fester seg så lett.

På denne måten er problemet løst på en enkel og pengebesparende måte.

Dette må du ikke gjøre: Skaper store problemer om vinteren

Silikon et must

Det finnes en rekke slike vaskemidler på markedet, og du kan strengt tatt bruke hva du vil så lenge det inneholder silikon. I videoen under har vi brukt et produkt fra Autoglym, men det finnes lignende midler fra for eksempel Turtle Wax eller Meguiar’s, og andre kjente merker.

Spray litt av det silikonbaserte produktet på hver gang du vasker bilen.

Her kan du lese mer generelt om hvordan du unngår vintertrøbbel med bilen.

Slik gjør du:

1. Spyl hjulbuen helt fri for snø og slaps.
2. Sett inn innerskjermen med avfetting (for å fjerne alle salt- og asfaltrester).
3. La dette virke i ett til to minutter og spyl rent.
4. Spray en polerduk, fille eller liknende gjennomvåt av produktet du har valgt, og sett inn innerskjermen og nederste karm på bilen

Det skader heller ikke å ta nedre del av kanalen i samme slengen.

Slik blir du kvitt dugget for godt

Resultatet blir best dersom bilen får tørke en stund etter behandlingen. Sett gjerne bilen i garasjen over natten, eller finn deg et kjøpesenter med oppvarmet garasje.

Saken ble opprinnelig publisert på DinSide Les her.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Ny IS-video: Hevder å ha likvidert den ene japaneren

I en video som skal ha blitt distribuert av en IS-tilknyttet Twitter-konto, hevdes det at det ene japanske gisselet har blitt likvidert, melder Al Jazeera.

Japanske myndigheter jobber nå med å finne ut av om videoen er ekte. Samtidig krever de at den andre japaneren som holdes fanget, frigis umiddelbart.

- Dette er en grusom og uakseptabel handling. Vi krever at det gjenværende gisselet Kenji Goto blir frigitt umiddelbart, sier talsperson for den japanske regjeringen, Yoshihide Suga, i en kort uttalelse på japansk tv, ifølge nyhetsbyrået Reuters.

Tidligere i uka publiserte Den islamske staten (IS) en video av det som skal være IS-bøddelen «Jihad John», som står mellom to menn som oppgis å være japanerne Kenji Goto og Haruna Yukawa.

Japanerne er ikledd oransje fangedrakter og vises fram i det som ser ut som et ørkenområde. Mange eksperter var i imidlertid i tvil om videoen var ekte.

IS truet med å likvidere dem om ikke et løsepengekrav på 1,5 milliarder kroner ble innfridd innen 72 timer. Den fristen gikk ut fredag.

Ifølge den uavhengige amerikanske etterretningsorganisasjonen SITE skal det være Kenji Goto som snakker i den videoen som ble publisert i dag. Han sier at Yukawa er drept, og at IS nå krever at en kvinnelig selvmordsbomber, som sitter fengslet i Jordan, frigis i bytte mot livet hans.

Den to minutter og 52 sekunder lange videoen viser kun et stillbilde av Goto, hvor han holder opp et bilde som skal bekrefte at Yukawa er halshogd.

Nyhetsbyrået Kyodo melder at videoen har blitt sendt på e-post til kona til et av gislene, skriver nyhetbyrået AP.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Chelsea ute etter cup­bombe mot tredje­nivålag

• Middlesbrough – Manchester City 1-0 (0-0)
• Chelsea – Bradford 2-4 (2-1)

(Dagbladet): Manchester Citys røde byrival fikk det kanskje tøft mot fjerdenivå-laget Cambridge i går, men det fikk også de lyseblå mot Middlesbrough i ettermiddag.

Etter klønete keeperspill tok Middlesbrough ledelsen, og doblet like før slutt. Championship-laget slo dermed ligatoeren ut av FA-cupen i fjerde runde.

Og ikke nok med det. Bradford spilte fremragende og snudde 2-0 til 2-4 på Stamford Bridge og sørget for enda en cupbombe da de sendte Chelsea ut av FA-cupen.

Klønete keeperspill

Til tross for massivt press fra de lyseblå fra Manchester de første femti minuttene, klarte de aldri å få hull på byllen. Derimot hadde Middlesbrough bedre uttelling.

Etter snaue tjue minutter satte de ballen i mål, men scoringen ble annulert da spilleren var i offside.

En drøy halvtime senere, satt den i nettet igjen. Denne gangen var det City-keeper Caballero som hadde en klønete involvering på et innlegg. Han skulle klarere, men ballen gikk via en Middlesbrough-spiller og mot mål. Vertenes Patrick Bamford jaget ballen og satte den i mål.

Rystet

Vertene hadde tydeligvis rystet fjorårets ligamester, og kom til flere gode sjanser etter scoringen. Nærmest var de da Lee Tomlin lekkert vendte rundt Citys forsvarsklippe Vincent Kompany og brant til – i stolpen og ut.

Plutselig var det Middlesbrough som førte kampen. Et kvarter før slutt var det Vossen som hadde et kjempeskudd på halv volley fra 16 meter. Denne gangen sto Caballero i veien.

Det fikk City-manager Pellegrino til å ty til tyngre skyts – og satte blant annet på Frank Lampard og Edin Dzeko. Lite til hjelp:

To minutter på overtid doblet vertene ledelsen og satte spikern i kista for Citys FA-cup-drøm for denne gang. Bamford var nok en gang innblandet da han sendte ballen til Kike, som satte punktum.

Cupbombe nummer to

Chelsea ledet 2-0 etter scoringer ved Gary Cahill og Ramires, før Jon Stead fikk redusert til 2-1 fem minutter før pause.

I det 74. minutt utliknet Filipe Morais til 2-2, før Bradford ydmyket Chelsea på hjemmebane ved å sette inn 2-3 ved Andy Halliday med ti minutter igjen av ordinær tid.

På overtid sørget Mark Yates for at Chelsea virkelig fikk smake hvordan det er å møte et motivert lag fra tredje nivå – og økte ledelsen til 2-4 for Bradford.

Cupbombe nummer to: Chelsea røk ut for League One-laget Bradford. I tillegg røk også Tottenham ut:

Andrew Townsend sendte Tottenham i ledelsen i det 19. minutt. Men det hjalp lite da Leonard Ulloa og Jeffrey Schlupp snudde kampen til seier for Leicester rett før slutt.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Levde i et kyllingbur: Gråter hver gang vi løfter den

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Johan Martin Ferner, prinsesse Astrids ektemann, er død

«Våre tanker går til Prinsesse Astrid og hennes nærmeste», skriver kongen.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments

Se Johan Martin Ferners liv i bilder

Ble 87 år gammel.

Saturday, January 24th, 2015 Bil No Comments
 
June 2026
M T W T F S S
« Oct    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Recent Comments