Bil

Tre tastetrykk på Instagram var nok til å skape uro i Barcelona

(Dagbladet): Det skapes mange overskrifter i fotballklubben Barcelona om dagen. Tidlig mandag ble det klart at klubbdirektør Andoni Zubizarreta fikk fyken, og like etterpå kunngjorde klubblegenden Carles Puyol at også han var på vei ut porten på Camp Nou.

Det største snakkisen var likevel ryktet om at superstjerna Lionel Messi skal være misfornøyd med tingenes tilstand, og at Chelsea vil forsøke å hente argentineren for om lag 2,3 milliarder norske kroner.

Ryktene tok fyr da Lionel Messi tok fri fra trening etter det forsmedelige tapet mot David Moyes og Real Sociedad, hvor han også startet på benken. I stedet benyttet superstjernen tiden til å følge Chelsea FC på bildetjenesten Instagram, i tillegg til Chelsea-spillerne Thibaut Courtois og Filipe Luis.

Ikke frieri

Det var nok mange Chelsea-supportere som hadde våte drømmer om Lionel Messi på Stamford Bridge iført den blå drakta, men de fleste som følger Barcelona tett er skjønt enige om at det det Messi gjorde ikke er noe frieri til London-klubben.

- Han gjør et fint pr-stempel ved å trykke på tre knapper. Det er slik det fungerer i dag. Det er med på å fyre opp under bålet, sier C More-ekspert Petter Veland til Dagbladet.

Han ser ingen grunn til at Lionel Messi skal dra. For å sette det på spissen: Petter Veland tror det er større sjanse for at Emile Heskey blir Chelsea-spiller.

Det er liten tvil om at Lionel Messi har stor makt i den katalanske klubben. En spiller som har blitt kåret til verdens beste spiller har lov til å stille krav, mener eskperten.

- Messi håper det blir forandringer nå. Han sier ikke noe som er et direkte stikk mot styret. Det er en dårlig skjult måte å vise missnøye på. Det er en fin måte å legge ytterligere press på ledelsen.

Problemer over tid

Veland tror at det var tilfeldig at Messi valgte dagen etter et ligatap med å vise sin missnøye. Han tror imidlertid ikke det var tilfeldig at han gjorde det samme dag som Andoni Zubizarreta fikk sparken, og klubblegenden Carles Puyol sa opp jobben.

- Hovedproblemet til Messi over tid er måten klubben har blitt styrt på. Det er ganske mye som viser at han vært misfornøyd over tid, sier Veland, som ikke tror manager Luis Enrique er hovedproblemet i argentinerens øyne.

Det er ingen hemmelighet at klubbpreisdent Josep Maria Bartomeu ikke har noen høy stjerne hos Barcelona-fansen. Sparkede Andoni Zubizarreta hevder blant annet at Bartomeu er hovedgrunnen til at Barcelona ikke får handle spillere i 2015. Radiostasjonen RAC1 hevder at Barcelona-styret har innkalt til et krisemøte i morgen.

- Jeg håper Bartomeu jobber såpass mot strømmen at han skjønner alvoret i situasjonen. At han må innstille til presidentvalg allerede til sommeren (skal opprinnelig være presidentvalg i 2016, journ.anm.). Vil han klubbens beste, så gjør han det, sier Veland.

Maktkamp

Petter Veland tror vi bare har sett toppen av isfjellet i denne saken. Han påpeker at det har vært ulmende tendenser i klubben over tid. Slike ting har en tendens til å blusse opp når det ikke går så bra sportslig sett.

Og vi har tidligere sett at Lionel Messi er en mann som får det som han vil.

Han var blant annet sterkt delaktig i utvelgelsen av den forrige manageren Gerardo Martino, som er en god venn av Lionel Messis far, Jorge. Begge kommer fra den argentinske byen Rosario.

Det ble også hevdet at Messi kjempet en desperat maktkamp for å få ut Pep Guardiola, som han knapt snakket med de siste seks månedene spanjolen ledet Barcelona. Den svenske treneren Hans backe kom blant annet med en historie som ga lytterne hakeslepp.

På kant med stjerner

I tillegg har det vært flere historier om hvordan Lionel Messi har havnet på kant med andre stjerner i klubben. Han var nærmest ikke på talefot med Zlatan Ibrahimovic da svensken spilte i klubben.

Messi langet også ut mot klubbens økonomiske visepresident Javier Faus.

- Faus er en person som ikke kan noe om fotball, men som ønsker å drive Barcelona som en business, uttalte Messi til radiokanalen RAC1, gjengitt av blant andre Goal.

Bakgrunnen var Faus’ uttalelse om at det ikke var nødvendig å gi Lionel Messi en ny og forbedret kontrakt hver sjette måned.

- Det skulle bare mangle at Lionel Messi har makt. Barcelona uten Messi er en annen fotballklubb. Han er en spiller som stiller voldsomme krav til seg selv og omverden. Hvis han føler at han ikke får ut sitt potensiale, så viser han sin missnøye, sier Veland.

Veland viser til at det har vært tre personalhistorier siden han kom til Barcelona i 2000. Han syns ikke Messi setter seg selv høyere enn klubben, og tror argentineren har flere lagkamerater i ryggen i denne saken.

Misfornøyd spillergruppe

Den spanske radiostasjonen Cope melder at nesten hele spillergruppa er missfornøyd med manager Luis Enrique. Petter Veland åpner derfor for muligheten til at vi får se et vaskeekte mytteri i ligakampen mot Atlético Madrid søndag.

- Med mytteri mener jeg en spillergruppe som underpresterer med vilje for å fjerne ledelsen. Det er lov å spekulere i det når en så seriøs kilde som Cope hevder at hele troppen er misfornøyd. Samtidig er det slik at om de skulle legge seg, så fragir de seg selv en prosentvis sjanse til å bli seriemester. Men det er en ekstra grunn til å se kampen på søndag, sier Veland.

Barcelona – Atlético Madrid kan du følge i Dagbladets Fotballstudio søndag.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Da Colorado legaliserte cannabis, gikk antallet dødsulykker i været. Og så ble det flere forgiftede husdyr

Cannabis, eller cannabispreparater, fellesnavn for de narkotiske stoffene som utvinnes av en underart av hamp, Cannabis sativasubspeciesindica. Planten dyrkes i varmtempererte strøk, spesielt i Asia, Nord-Afrika ogMellom-Amerika. Det er toppskuddene og hunnblomsterstanden som gir de forskjellige produktene: marihuanahasjisjhasjolje og andre cannabispreparater.

Cannabis fremkaller en rus som er karakterisert av oppstemthet, en følelse av letthet, man «svever», tidsbegrepet og virkelighetsoppfatningen endres. Hallusinasjoner kan forekomme.Cannabis er et vanedannende narkotikum. Skadevirkningene er først og fremst av psykisk natur, bl.a. med angstanfall, depresjon, mangel på initiativ og stagnasjon i personlighetsutviklingen. Hos avhengige personer vil avbrudd i bruk føre til abstinenssymptomer som magesmerter, uro og søvnløshet.

Kilde: Store norske leksikon

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Han sjokkerte Northug og Sundby på oppløpet

1) Federico Pellegrino, Italia, 2) Petter Northug, Norge, 3) Martin Johnsrud Sundby, Norge, 4) Jevgenij Belov, Russland, 5) Ilia Tsjernousov, Russland, 6) Calle Halfvarsson, Sverige, 7) Maciej Starega, Polen, 8) Simeon Hamilton, USA, 9) Bernhard Tritscher, Østerrike, 10) Dusan Kozisek, Tsjekkia.Øvrige norske: 25) Niklas Dyrhaug, 40) Eldar Rønning, 50) Simen Andreas Sveen, 54) Chris André Jespersen.

1) Marit Bjørgen, Norge, 2) Heidi Weng, Norge, 3) Ingvild Flugstad Østberg, Norge, 4) Stina Nilsson, Sverige, 5) Maiken Caspersen Falla, Norge, 6) Laurien van der Graaff, Sveits, 7) Sophie Caldwell, USA, 8) Gaia Vuerich, Italia, 9) Jevgenia Sjapovalova, Russland, 10) Kikkan Randall, USA.Øvrige norske: 12) Ragnhild Haga, 14) Therese Johaug.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Jespersen beklager Northug-bilde

(Dagbladet): Petter Northug er i godt gammelt slag i Tour de Ski.

Han har levert i sporet, og slengt med leppa om svensker.

Stikk


Også norske Chris Jespersen har fått høre det fra Northug, til flere medier har 31-åringen sagt at han får såkalte stikk hele tiden.
 
I dag fyller Northug 29 år, og Jespersen ønsket å markere bursdagen med en fleip tilbake, skriver NRK. På sin Instagram-konto la Jespersen derfor ut et bilde av Northug bak rattet på en bil, med Jespersen ved siden.

Northug har som kjent mistet førerkortet etter fyllekjøringen i Trondheim i mai. På bildet la hordalendingen til teksten: «Fått meg ny sjåfør for dagen», med et tommel opp-symbol.

I tillegg la Byåsen-løperen til blant annet emnetaggene #veientil førerkortet, #tryggtrafikk.no og #bacardi.

Må beklage

Publiseringen av det gamle bildet falt ikke i smak hos landslagsledelsen, og ble fjernet av Jesperen seinere i dag.

- Jeg må bare beklage. Det var nok litt over grensen, og det er ikke alltid lett å vite hvor grensen går. Jeg tror de fleste tar spøken, men ikke alle, sier Jespersen til NRK.

Skiløperen selv tenkte først at det var morsomt.

- Jeg måtte ta det bort, for det var en del som reagerte, sier Jesperen til statskanalen.

Dårlig dømmekraft

Landslagssjef Vidar Løfshus bekrefter til NRK at han var en av dem som mislikte fleipen om Northugs fyllekjøring.

Løfshus bekrefter at Jespersen ville fleipe med Northug på bursdagen, men slår fast at løperne har vist dårlig dømmekraft.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Bjørgen kan ha avgjort Touren allerede

1) Federico Pellegrino, Italia, 2) Petter Northug, Norge, 3) Martin Johnsrud Sundby, Norge, 4) Jevgenij Belov, Russland, 5) Ilia Tsjernousov, Russland, 6) Calle Halfvarsson, Sverige, 7) Maciej Starega, Polen, 8) Simeon Hamilton, USA, 9) Bernhard Tritscher, Østerrike, 10) Dusan Kozisek, Tsjekkia.Øvrige norske: 25) Niklas Dyrhaug, 40) Eldar Rønning, 50) Simen Andreas Sveen, 54) Chris André Jespersen.

1) Marit Bjørgen, Norge, 2) Heidi Weng, Norge, 3) Ingvild Flugstad Østberg, Norge, 4) Stina Nilsson, Sverige, 5) Maiken Caspersen Falla, Norge, 6) Laurien van der Graaff, Sveits, 7) Sophie Caldwell, USA, 8) Gaia Vuerich, Italia, 9) Jevgenia Sjapovalova, Russland, 10) Kikkan Randall, USA.Øvrige norske: 12) Ragnhild Haga, 14) Therese Johaug.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Alle tre døde av kullosforgiftning

(Dagbladet): De tre som omkom i boligbrannen på Solbergmoen i Buskerud søndag kveld, døde alle trolig av kullosforgiftning etter å ha fått i seg røyk.

Det er ikke tegn til ytre skader, viser den foreløpige obuksjonsrapporten.

Politiet har  også gått gjennom lydloggen fra AMK, som fikk et nødanrop klokka 17.38 søndag.

- Lydloggen bekrefter at det var en av de døde som først meldte om brannen. Utover dette ønsker ikke politiet å kommentere innholdet i lydloggen, heter det i en pressemelding fra Søndre Buskerud politidistrikt i ettermiddag.

Mannen som bodde i leiligheten og to kvinner som var på besøk, omkom i brannen.

Funnet på verandaen


En av kvinnene ble funnet død ute på verandaen i andre etasje. De to andre ble funnet inne i leiligheten.

- Det er for tidlig å gi noen konklusjon om hva som har startet brannen, sier lensmann i Nedre Eiker, Torill Sorte.

Politiet har ikke formelt fått bekreftet identiteten til alle tre, og kommer derfor ikke til å gå ut med navn på de omkomne i dag.

Brannhund onsdag

Men barn og nær familie til alle tre tok kontakt med politiet søndag og mandag.

I dag startet den tekniske etterforskningen i brannruinene. Men en brannhund fra Kripos kommer først onsdag. Hunden kan ofte lukte om det har vært brennbar væske i forbindelse med branner.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Derfor fikk «Skrue» erstatning fra kommunen på 725 000 kroner før jul

(Dagbladet): Den tidligere straffedømte og nå heleritiltalte Imran «Skrue» Saber (36), fikk i midten av desember 725 000 kroner i billighetserstatning fra Oslo kommune.

Årsaken er hvordan han ble behandlet i fosterhjem som mindreårig, under barnevernets ansvar.

- Vedtaket beskriver en del av hans oppvekst og bakgrunn som også er relevant for straffesaken. Beskrivelsen sier litt om hvorfor han har gjort de valgene han har gjort i livet, sier Sabers forsvarer, advokat Øystein Storrvik, til Dagbladet.

- Levde litt annerledes

Saber skulle i dag ha vært på tiltalebenken i saken der han blant annet er tiltalt for grovt heleri av 4,4 millioner kroner fra han ennå var tenåring og fram til 2009. 

- Vi mener det er lovlig dekning for det aktuelle forbruket, men det er ikke tvil om at han har levd litt annerledes enn andre. Det er i denne sammenhengen erstatsningsvedtaket fra kommunen blir relevant, sier Storrvik.

Aktoratet i helerisaken har foreløpig ikke satt seg inn i erstatningssaken.

- Jeg er ikke kjent med innholdet, sier politiadvokat Asmund Riegels.

Det er uklart om Saber får noen glede av pengene fra kommunen. Om han blir dømt i helerisaken blir inndragningskravet fra Staten trolig på flere millioner kroner.

Saber dukket aldri opp i sal 317 i Oslo tingrett i dag, noe som ikke kom som noen stor overraskelse verken på aktoratet eller dommeren. Via stevnekontoret og konsulen i Dubai har politiet funnet ut at 36-åringen dro fra Norge til Dubai 10. desember, og at ingenting tyder på at han har bestilt hjemreise.

- Jeg forstår det som at det er minimal sjanse for at Saber kommer senere i saken?, spurte dommeren i morges.

- Den er ikke-ekstisterende nå, kan man si, innenfor den tidsrammen som er skissert, svarte Storrvik.

- Millionheleri

I tillegg til grovt heleri – basert på et påstått overforbruk på 4,4 millioner kroner fra 1994 til 2009 – er Saber tiltalt for ulovlig finansieringsvirksomhet og ågerrenter, ved å utnytte en rekke desperate låntakere som gikk med på avtaler om rundt ti prosent månedlig rente. 

Tiltalen omfatter også trusler. «Vet du ikke hvem jeg er og hva slags venner jeg har? Jeg skal knuse skallen din. Jeg skal ta deg», skal Saber ha sagt til en vekter som ble tilkalt under en krangel om et pengeuttak i en postbankfilial på Youngstorget i 2010. Også en sjef i et inkassoselskap skal samme år ha fått klar beskjed om at han måtte være klar over hvem han hadde med å gjøre.

- Dere kan bare google meg og se hva jeg har vært med på tidligere, skal Saber ha sagt.

Også Sabers mor (61) og storebror (39) er tiltalt i heleridelen av saken. Som følge av etterforskningen er det tatt heftelser i verdier som tilsvarer det påståtte heleribeløpet på 4,4 millioner kroner for Imran Sabers del. Dette dreier seg om blant annet leiligheter, kontantbeløp, eksklusive klokker og gullsmykker.

Nekter straffskyld

Uten såkalt lovlig stevning kunne Saber påberope seg at han ikke er formelt informert om rettssaken, men politiet har liten tro på at 36-åringen er helt uvitende.

- Vi mener han har god kunnskap om tiltalen og rettsdatoen, og at han unndrar seg kontakt med politiet. Hadde han hatt noe ønske om å være tilgjengelig for oss, ville vi klart å få kontakt med ham i den perioden vi har jobbet med å få ham stevnet, sier Riegels.

Blant vitnene som er innkalt til hovedforhandlingen er flere såkalte finansakrobater, gjengmedlemmer og personer som er under etterforskning i andre saker.

- Dette er en veldig spesiell sak der politiet i praksis har saumfart hele livet til min klient. Men vi mener at det gjennom denne svært lange perioden er lovlig dekning for alt forbruket som er nevnt, sier advokat Storrvik.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

«Skrue» dukket aldri opp i Oslo tingrett politiet har funnet flyreise til Dubai

(Dagbladet): Klokka 09 i dag i sal 317 i Oslo tingrett ble det klart for alle at heleritiltalte Imran Saber (36), kjent som «Skrue» i de kriminelle miljøene, ikke hadde noen intensjon om å møte i rettssaken mot ham.

Saken mot Saber og hans mor og bror blir nå utsatt til oktober i år, besluttet Oslo tingrett.

- Han kommer ikke, slo forsvarer Øystein Storrvik fast overfor aktor like før rettsmøtet startet.

- Jeg kan ikke se Imran Saber her, konstaterte dommeren da han ankom salen.

- Han kommer ikke. Det er ikke noe nytt siden i går, gjentok Storrvik. 

Dro til Dubai i desember

Dagbladet skrev i går at Saber nylig dro til Dubai og at han trolig ennå oppholder seg der, sammen med blant andre en annen straffedømt nordmann. De arabiske emirater er regnet som en frihavn for norske kriminelle, da det i praksis ikke er noen fare for å bli utlevert til Norge

Aktor begjærte umiddelbart saken utsatt da det ble endelig konstatert at hovedmannen ikke er å finne.

- Det har heller ikke tilkommet politiet noen nye opplysninger. Jeg har vært i kontakt med stevnekontoret og fått bekreftet at Saber tok fly til Dubai og ankom der 10. desember. Men vi er ikke kjent med noen hjemreisedato. Vi er ikke kjent med hvor han skal være nå eller om han har noen intensjon om å komme hit, sa Riegels i retten.

- Jeg forstår det som at det er minimal sjanse for at Saber kommer senere i saken?, spurte dommeren henvendt mot Storrvik.

- Den er ikke-ekstisterende nå, kan man si, innenfor den tidsrammen som er skissert, svarte Sabers forsvarer.

Kan bli pågrepet

I går opplyste Riegels at oslopolitiet nå vurderer å etterlyse Saber for pågripelse.

- Hvis han ikke møter frivillig klokka ni vil trolig hele saken bli utsatt til en ny dato. Imran Saber vil da mest sannsynlig bli etterlyst for forkynning av tiltalen, og kanskje også for pågripelse med tanke på varetektsfengsling. Politiet må sørge for at han ikke unndrar seg iretteføring og eventuell straff, sier Riegels til Dagbladet. 

36-åringens advokat hevder at Saber trolig ville ha dukket opp om politiet hadde klart å forkynne saken for ham. Til tross for en intern etterlysning av Saber for stevning i ukene før jul og i romjula, har ingen i oslopolitiet klart å få tak i tiltalte.

- Problemet er at han ikke har hatt fått forkynt tiltalen og stevningen, hadde han fått det ville han – ut fra hans historikk – møtt her slik jeg ser det, framholdt Storrvik.

- Millionheleri

I tillegg til grovt heleri – av 4,4 millioner kroner fra 1994 til 2009 – er Saber tiltalt for ulovlig finansieringsvirksomhet og ågerrenter, ved å utnytte en rekke desperate låntakere som gikk med på avtaler om rundt ti prosent månedlig rente. 

Tiltalen omfatter også trusler. «Vet du ikke hvem jeg er og hva slags venner jeg har? Jeg skal knuse skallen din. Jeg skal ta deg», skal Saber ha sagt til en vekter som ble tilkalt under en krangel om et pengeuttak i en postbankfilial på Youngstorget i 2010. Også en sjef i et inkassoselskap skal samme år ha fått klar beskjed om at han måtte være klar over hvem han hadde med å gjøre.

- Dere kan bare google meg og se hva jeg har vært med på tidligere, skal Saber ha sagt.

Også Sabers mor (61) og storebror (39) er tiltalt i heleridelen av saken. Som følge av etterforskningen er det tatt heftelser i verdier som tilsvarer det påståtte heleribeløpet på 4,4 millioner kroner for Imran Sabers del. Dette dreier seg om blant annet leiligheter, kontantbeløp, eksklusive klokker og gullsmykker.

Nekter straffskyld

Uten såkalt lovlig stevning kunne Saber påberope seg at han ikke er formelt informert om rettssaken, men politiet har liten tro på at 36-åringen er helt uvitende.

- Vi mener han har god kunnskap om tiltalen og rettsdatoen, og at han unndrar seg kontakt med politiet. Hadde han hatt noe ønske om å være tilgjengelig for oss, ville vi klart å få kontakt med ham i den perioden vi har jobbet med å få ham stevnet, sier Riegels.

Blant vitnene som er innkalt til hovedforhandlingen er flere såkalte finansakrobater, gjengmedlemmer og personer som er under etterforskning i andre saker.

- Dette er en veldig spesiell sak der politiet i praksis har saumfart hele livet til min klient. Men vi mener at det gjennom denne svært lange perioden er lovlig dekning for alt forbruket som er nevnt, sier advokat Storrvik.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

Tromsdal ba Økokrim endre tiltalen

(Dagbladet): Rettssaken mot Christer Tromsdal og de to medtiltalte Terje Hvidsten og Anthony Bratli startet i dag i Oslo tingrett.

Saken skulle egentlig opp i desember i fjor, men ble utsatt i siste liten etter at Tromsdals forsvarer Erling O. Lyngtveit varslet at Tromsdal vil erkjenne straffskyld. For forsvarerne til de to medtiltalte var det før rettssaken litt uklart hva Tromsdal faktisk erkjenner.
 
I retten i dag sa Tromsdal at han erkjenner straffskyld for medvirkning til sju bedragerier, inkludert å ha solgt svenske hoteller til det Økokrim mener var overpris. 

Ba om endring

Tromsdal er hovedtiltalt i saken, men erkjente altså bare medvirkning. Samtidig erkjente han ikke straffskyld for tiltalepunktet i forbindelse med salget av det svenske selskapet «Fastningsstaden AB», som høsten 2006 ble solgt til investoren Harald Lauritzsen for 16,5 millioner svenske kroner. Økokrim mener regnskap og verdivurdering ved kjøpet var langt fra virkeligheten, i tillegg til at kjøperen ikke ante hvem de virkelige selgerne var. Tromsdal sier han vil erkjenne straffskyld for dette forholdet hvis tiltalepunktet endres.

- Jeg erkjenner straffskyld for medvirkning til låneopptak til handelen overfor DNB ASA, sier Tromsdal i retten.

Tromsdals forsvarer Erling O. Lyngtveit la til at de ville «samtykke til at tiltalepunktet kunne endres», og at de ikke ville kreve noen utsettelse hvis så skjedde. Bratli og Hvidsten er også tiltalt for dette forholdet, men de erkjenner ikke straffskyld. De erkjenner heller ikke straffskyld for hotellforholdet, som Tromsdal innrømmet straffskyld for medvirkning til.

Slipper straff for forsøk

Økokrim-aktor Geir Kavlie opplyste i retten i dag også at Tromsdal har fått påtaleunnlatelse for tre forsøk på bedrageri i 2004, som han opprinnelig var tiltalt for.

- Vi menner det ikke vil få noen betydning for straffeutmålingen om han også ble dømt for disse. Tromsdal har vedgått forholdene, og fått påtaleunnlatelse, sier Kavlie.

Saken ble første gang behandlet i Oslo tingrett i 2012, men dommen ble senere opphevet på grunn av en inhabil meddommer.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments

VG: TV 2 i ferd med å sikre seg Tippeliga-rettighetene

(Dagbladet): Ifølge VG skal TV 2 være i sluttforhandlinger om et oppkjøp av den norske delen av C More.

Forhandlingene skal ha pågått i flere måneder og er nå inne i sluttfasen. C More sitter blant annet på Tippeliga-rettighetene til seks av åtte kamper per runde, en avtale som strekker seg fra 2013 til og med 2016.

Om oppkjøpet blir en realitet vil TV 2 ha sikret seg muligheten til å vise alt av norsk fotball, bortsett fra cupen.

- TV 2 svarer av prinsipp aldri på strategiske spørsmål om potensielle oppkjøp av andre selskaper. Det er min eneste kommentar, skriver kommunikasjonssjef Rune Indrøy i TV 2 i en sms til VG.

C Mores Norden-sjef Manfred Aronsson kommenterer TV 2s potensielle oppkjøp slik:

- Ingenting annet enn at vi fortsatt vurderer ulike scenarioer.

Det er Fotball Media som forvalter TV-rettighetene til norsk fotball. Daglig leder Knut Kristvang er kjent med TV 2s interesse for C More.

- Vi har oppfattet at TV2 kan være en av de aktørene som har vist interesse for C More. Men utover det, så er dette prosesser som vi ikke er en del av eller kjenner. Vi har en avtale med C More som gjelder i to år til. Hvis C More blir solgt, så gjelder den avtalen fortsatt – bare med nye eiere, sier Kristvang til VG.

Tuesday, January 6th, 2015 Bil No Comments
 
June 2026
M T W T F S S
« Oct    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Recent Comments