Norge bil >> Bil >> biler >> Content

Bobil Hire New Zealand

Bli fastsatt utforske New Zealand i en Spaceship er noe som folk er heldige nok til å gjøre hver dag, men å sette ut i en hybrid modell tar denne lykken til et nivå av luksus! Jeg var heldig nok til å ta en av disse vakre biler for en helg borte opp til Bay of Islands.FRI - Nettopp ferdig med arbeidet og jeg får den grand tour gjennom Machina Electrica, lære alt om bjeller og fløyter av denne fascinerende kjøretøy. Vi var heldig nok til å bli gitt en svært grundig forklaring av hybrid, men som min partner og jeg begge oppdaget, var vi litt for begeistret for hele greia å ha faktisk lyttet. Note to self, når noen forklarer informasjon til deg om hvordan noe fungerer, er det best å lytte og stoppe tankene dine racing en million miles en time å tenke på alle de fantastiske tingene du er i ferd med å se! Vi ankom i Paihia om 23:00 om natten etter å ha blitt sittende fast i typisk fredag ​​ettermiddag trafikk forlate Auckland og noen veiarbeid underveis. Ingenting kunne faze oss imidlertid og vi lett funnet noen tegn som fører oss til en camper van tillatt betale og vise parkeringsplass som ville være våre sovende ordninger for night.SAT - Waking lyse og tidlig lørdag morgen for å komme til vår dag tur som igjen bare etter 07:30 vi på vei ut av vår Spaceship å finne hvor vi hadde sovet natten før var også bolig ca 20 andre bobiler. Vi må ha truffet jackpot som ingenting så like vakker som vår lyse oransje Machina! Vi dro til et lokalt bakeri for noen brekkie og chattet til eierne som var snakker til oss om Keri Keri halvmaraton antar det var derfor vi var i byen. Som jeg lo ned min kaken til frokost de ombestemte seg svært raskt, og spurte hvor vi var fra. Jeg elsker den vennlige natur lille byen New Zealand, som når de spør om deg, er faktisk interessert i hva du har å si. Deretter dro vi ned til brygga som var der vår BRUCK (lastebil front, buss tilbake) var plukke oss opp fra å ta del i Dune rider tur. Vi ble ønsket velkommen om bord av den vennlige sjåfør og tok vår seter på hva som kommer til å være en svært lang, men veldig givende dag. Min partner og jeg begge bemerket hvor romslig bilen var som vurderer min partner er intet mindre enn en gigantisk, ble veldig mye velkommen og utrolig behagelig for oss begge. Vi var ute på veien og snart på vår første stopp, en Maori Pa nettsted som oversett den vakre Doubtless Bay. Noen av oss var villige til å trosse vind forhold og ta en kort spasertur til toppen av nettstedet som var definitivt verdt å bli blåst rundt for - utsikten var fantastisk! Vi deretter hoppet tilbake om bord og satte kursen for vår morgen te og lunsj plukke opp flekk av Coopers Beach kafé som imponerte meg veldig mye av variasjonen av mat på offer.Then var det på å gumdiggers park hvor vi ble møtt av en gumboot gjerde og lært at begrepet gumboot kom fra New Zealand som alle var veldig overrasket. Dette stedet er utrolig! Omgitt av gamle Kauri trær vi fikk ut og strukket beina på en kort spasertur gjennom en del av skogen og ble vist gjennom gamle gumdiggers hytter og butikker. Du kunne virkelig føle historien til stedet og var i fullstendig ærefrykt da vi gikk gjennom disse massive trær som hadde sett så mye i verden gjennom sin tid. Nå var det på tide å ta turen til toppen (eller bunnen hvis du går av Maori legenden) of the North Island for å se den vakre Cape Reinga.Along veien stoppet vi av på den gigantiske sanddyner og syklet på bussen gjennom Te Paki stream eller rask sand stream som lokalbefolkningen kaller det. Jeg var veldig glad for å ha noen andre med så mye erfaring med å kjøre gjennom dette terrenget, som jeg ikke var følelsen veldig sikker på at vi kunne ha gjort det ellers! En stor tur opp sanddynene (som jeg nesten ga opp på halvveis gjennom så jeg ikke kunne se meg gjøre det til toppen) og en spennende tur ned på en boogie board jeg følte meg som et barn igjen og nøt hvert eneste minutt av . det Høre Maori historier fra Cape være der åndene kommer på sin reise tilbake til sine forfedres hjemland, var jeg forberedt på et sted av stor åndelig mening - jeg ble ikke skuffet. Å se de to havene (Stillehavet og Tasman Sea) kommer sammen er noe som ord kan ikke beskrive. Min partner og jeg tilbrakte en god 40 minutter ut i Cape bare verdsette hvor heldige vi var å være i stand til å se dette med egne øyne og nyter hvert minutt av det.Etter en slik oppvåkning det var da tilbake til BRUCK vårt for å gjøre vår veien til 90 mile beach. En strand som bare er faktisk 60 miles i lengde, føles virkelig som 90 miles av hvit sand og ren skjønnhet. Hengi meg i en bit av Tuatua vri jeg oppdaget denne stranden var rikelig med sjømat og skalldyr som fikk magen rumlet og planlagt i slutten av vår 90 mile beach besøk som det var på tide å dra elsewhere.Heading tilbake til Paihia vi stoppet av sammen veien på Wanui og den gamle Kaori Museum som hadde mest forseggjort trapp bygget inne i bagasjerommet på en enorm Kaori treet og deretter Mongonui fisk og chip shop som er kjent blant newzealendere og tillot meg å få min sjømat fastsette etter å få så sulten på 90 mile beach tidligere. Da vi var tilbake i Paihia og klar til å komme til en campingplass for natten. SUN - Vi var heldig nok til å ha en bit av en søvn i som vår Dolphin Discovery tour starter ikke før 9 am. Denne cruise tok oss rundt noen av de 144 øyene som utgjør den vakre Bay of Islands i den mest komfortable katamaran. Som en som ofte får havet syk, er jeg veldig glad for å si at selv om vannet var svært hakkete, forble jeg følelsen utrolig sunt. Cruise tok oss søker etter delfiner gjennom naturskjønne Bay og rett gjennom hullet i fjellet. Går gjennom en øy på en katamaran er noe som høres surrealistisk, men er seriøst en utrolig opplevelse. Herfra vår cruise gjennom øyene fortsatte og inkludert haler av Maori kamper og europeiske kamper - vi var heldige nok til å sette foten på en av øyene og gå opp en annen Pa nettstedet. Dette området var en ekstremt viktig som det var der Frankrike forsøkte å kolonisere New Zealand ikke innser Storbritannia hadde gjort det år tidligere. Øya er nydelig med perfekte hvite sandstrender og krystallklart vann. Denne cruise varte ca 4 timer og virkelig gjorde dekke øyene på et høyt nivå. Selvsagt å besøke alle 144 øyene ville ta mye lengre tid, men alle de store øyene og viktige områder ble dekket og ha tid til å gå av båten og utforske en øy egentlig bare avkortet det av. En velkommen besetningsmedlem ombord i katamaranen var en fotograf! Hun tok bilder av alle på turen, og alle stedene vi besøkte. Dette er perfekt spesielt hvis kameraet var å bli akterutseilt av batteriene slutter å fungere. Alt i alt hele helgen var perfekt, det var vanskelig å komme hjem og hodet tilbake til virkeligheten