Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Orlando - Off The Beaten Path: Oppdage Central Florida uten å besøke Theme Parks ... Kan det gjøres?

En av mannen min favoritt steder er Florida, siden han er en ivrig golfspiller og liker å komme bort fra den kalde kanadiske vinteren for hans fødselsdag tidlig December.For en stund nå vi hadde planlagt å besøke Orlando , men ingen av oss er i fornøyelsesparker. Så det var en utfordring for meg: ville vi være i stand til å besøke Orlando uten å sette foten i Disney eller Universal Studios? For noen så nysgjerrig som meg var dette en passende utfordring og jeg hadde gjort uker med søk på Internett og kommunisere med Orlando Convention and Visitors Bureau for å finne ut om interessante reisemål utenfor banket path.Well, er jeg glad for å si, vi kom tilbake trygt i går fra vår tur, og turen i seg selv var ganske et eventyr siden vi bestemte oss for å kjøre fra Toronto til Orlando, ca 2100 km hver vei! Egentlig var stasjonen ikke så vondt som jeg forventet. Kjøreturen gjennom Pennsylvania og West Virginia var fin og kupert, og jeg likte spesielt kommer over ryggen av Appalachene, akkurat der Virginia og North Carolina møtes, hvor du får en vakker utsikt over Piemonte området rundt Winston-Salem som brer seg ut mot Atlanterhavet foran fjellet chain.And jeg enda gladere for å si at i de 14 eller så dager som vi brukte i Orlando, ikke bare gjorde vi kommer til å spille mye golf (for å gjøre min mann virkelig glad ... ;) - inkludert Mystic Dunes, Champions Gate, Royal St. Cloud Links, Hawks Landing og Timacuan Golf and Country Club, for ikke å nevne Walking Hall of Fame opplevelse av PGA Faderen Sønnen Challenge på Champions Gate, men jeg fikk også utforske noen virkelig interessante steder, destinasjoner jeg ville ikke ha forventet i Orlando og regionen rundt. Jeg hadde også en sjanse til å gjøre et intervju med GolfOrlando å få en mye bedre idé om hvorfor Orlando kalles "The Ultimate Golf Theme Park". Vi startet vår første uke med et besøk til Orange Country Regional History Center, som ga oss en passende historisk bakgrunn av Orlando og Central Florida. Så, for noen sosiologiske og kulturelle innsikt, besøkte vi brønnens Bygget Museum for afrikansk-amerikansk historie og kultur i Orlando. På toppen av vår første dag med oppdagelser vi nøt en spasertur rundt idylliske Lake Eola i sentrum Orlando.The neste element på min off-the-beaten path agenda var et funn av City of Winter Park, en vakker forstad til Orlando, som minner om gamle europeiske byer. Jeg gikk også på Winter Park Scenic Boat Tour, som var en underholdende, informativ og visuelt tiltalende ekskursjon.Hotellet adrenalin ruset opp betraktelig på vår neste utflukt: en svært høy hastighet airboat ri på Boggy Creek, som ble fulgt opp av en mye lavere hastighet sump buggy tur i en spesialbygd monster truck som tok oss gjennom autentisk Florida landscape.After vår golf utflukt på Royal St. Cloud Golf Links vi likte en flott piknik ved vannkanten i solfylte sentrum Kissimmee. Så, på en vakker søndag morgen kjørte vi omtrent en time utenfor Orlando for å nå den sjarmerende byen Mt. Dora, der jeg hoppet på "Herbie Express", en del av Mt. Dora - Lake Eustis Scenic Railway.From midtuke i den andre uken og utover været tok en tur til det verre. Mens flyene ble sklir av rullebaner i Chicago og registrere temperaturen ble registrert i mid-vestlige land, var vi fryser i Florida hvor kvikksølvet ligget rundt 68-70 grader Fahrenheit (rundt 20 grader Celsius). Så jeg kjøpte en regnjakke, og fast bestemt på ikke å la iskaldt forstyrre våre planer, dro vi ut for å fortsette vår explorations.On en dag som ble anslått til å være regnfull, men bare endte opp med å bli litt grå og klam, vi gikk ut for å oppdage Loch Haven Park, Orlando sentrum av vitenskap, kunst og kultur. Vi fortsatte våre undersøkelser lenger sør for å oppdage noen av Orlandos historiske nabolag og parker som Lake Cherokee og Lake Lucerne.As den dryppende været fortsatte, gikk vi på å besøke Floridas Natural Visitor Center i Lake Wales, ca en times kjøring sør for Orlando , der jeg fikk en veldig god forståelse av Central Florida Citrus industrien. Jeg tilbrakte kvelden i en annen kjent attraksjon i Lake Wales, som besitter to nasjonale historiske landemerker: Historic Bok Sanctuary, hvor jeg fikk se skjønnheten i Bok eiendom og sin historiske klokkespillet tårnet, kombinert med en tur gjennom det historiske Pinewood Estate, som ble pyntet i hele julen decorations.During disse to uker i Florida, fikk vi utsatt for en rekke av sine planter, blomster og dyreliv, hvorav mye du kjører inn casually selv mens du spiller golf eller picknicking ved vannkanten. Florida har en overraskende mengde naturlig mangfold, og jeg likte å se på ulike typer fugler, øgler, og ekorn. Det eneste vi ikke fikk se var en levende alligator (med unntak av de godt skjult bak enden av en liten alligator under vår sump buggy tur - dessverre jeg kunne ikke engang få et godt bilde av at man .. ). Angivelig vinteren er for kaldt for disse skapningene å komme ut av vannet ... På vår kjøretur hjem, på en lys solrik dag (selvfølgelig ...), stoppet vi av i St. Augustine, en historisk by grunnlagt av spanjolene på 1500-tallet, og den eldste kontinuerlig bebodde by i USA - en mektig fotogene stedet, skal jeg add.So, du spør, er det mulig å tilbringe to uker i Orlando uten engang å sette foten innenfor en temapark og har fortsatt en god tid? Vel, basert på ovennevnte reiserute vil jeg si at mine planer om å utforske Orlando utenfor allfarvei kom til full fruition.Mission accomplished.This hele artikkelen inkludert bilder ligger på http://www.travelandtransitions.com/stories_photos/orlando_off_the_beaten_path . htm