Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Hei Fra Sicilia: My Italian Language Learning Adventure - Exploring The Beauty Of Sicily Og seiler gjennom eoliske øyer

Sicilia - navnet alene maner frem bilder av en eksotisk øy, en mystisk og fascinerende fortid. Jeg har ønsket å utforske Italia i noen tid nå siden jeg ikke hadde vært der i lang, lang tid, og da jeg ble grublet hvilken region i Italia for å utforske Sicilia kom til sinnet. Jeg skjønte denne øya ville tilby en kombinasjon av fascinerende historie, rik kultur, naturlig skjønnhet, og en mulighet for et bredt spekter av aktiviteter. En aktivitet jeg definitivt ønsket å forfølge var å kombinere min reise med språkstudier: mine tidligere språkstudier turer til Havana og Cuernavaca, Mexico, ikke bare fikk meg nærmere det spanske språket, men disse på stedet språklæring erfaringer virkelig tillatt meg å utforske kultur fra within.So denne gangen var jeg kommer til å fokusere på å lære italiensk, og jeg var i stand til å finne to språkskoler i Sicilia som både vil gi en helt annen opplevelse og en annerledes måte å utforske øya. Bevæpnet med ingen forkunnskaper annet enn å ha lest gjennom en italiensk grammatikk bok, jeg hadde tenkt å se hvor mye av dette vakre språket jeg vil plukke opp i mine tre uker i Sicily.My første åtte dagene ble tilbrakt i Taormina, en nydelig mountain- top byen på østsiden av Sicilia, hvis viktigste kjennetegn er en gammel gresk-romerske teateret som fortsatt er i bruk i dag. Selve byen har å være blant de mest pittoreske byer hvor som helst, med sine vakre bygninger, trange gater og passasjer og fantastisk utsikt over Etna og Mediterranean.Shortly etter min ankomst fikk jeg å møte folk på Babilonia Language School hvor jeg ville være å lære italiensk for en uke og utforske kulturen i Sicilia. Min innkvartering var i en nydelig 13-room privateid hotell som har blitt drevet av Sciglio familien for mer enn 50 years.Mr. og fru Sciglio er i deres midten av åttiårene og fortsette å jobbe ekstremt hardt, uten engang en tanke på pensjonisttilværelsen, og deres sønn Salvatore arbeider med dem. I et intervju lærte jeg mer om hotellets historie og familiens engasjement i denne bransjen. På den andre dagen ble jeg med min første guidet utflukt med Babilonia språkskole: en guidet tur til den gamle landsbyen Castelmola som ble etterfulgt av en smaking av sicilianske delikatesser i en lokal bistro.My første helgen i Sicilia lovet å være stor: en utflukt til den gamle byen Siracusa og en utforskning av den nydelige kystlinjen like øst for Taormina, inkludert byen Mazzaro og Isola Bella. Påfølgende mandag var min første dag av språkstudier: først gikk vi gjennom plasseringen test, og da vi hadde vår første leksjon som inkluderte noen unike men effektive undervisningsmetoder. Den neste dagen var 1. mai italienske Labour Day og en nasjonal helligdag: en perfekt mulighet til å leie en bil og kjøre i naturen rundt Etna, Europas største vulkan, som forresten hadde utbrudd natten before.The neste dag var tilbake til skolen, og Alessandro, direktør for Babilonia språkskole, ga meg en personlig historie leksjon om Sicilia og forklarte også opprinnelsen til den berømte sicilianske institusjon, Mafia, for meg i detalj. Den kvelden jeg ble med i en matlaging klasse i et privat hjem som tilbys av språkskole. Jeg skulle se første hånd hvordan en ekte multi-retters italiensk måltid var forberedt, ved hjelp av autentiske, lokalt dyrket ingredienser. Og selvfølgelig, jeg ville ha en sjanse til å smake de ferdige delikatesser etterpå og ta del i et hyggelig måltid med andre språkstudenter og de lokale Ferrari family.My språkstudier neste dag ble etterfulgt av et besøk til en lokal keramikk maleri artist, som babilonia tilbyr også keramikk dekorasjon kurs, i tillegg til fotturer, sykling, golf og dykking programmer. Høyt oppe på terrassen taket av et Taormina, med en perfekt utsikt over en gammel palazzo rett ved siden av Mount Etna, lærte jeg om siciliansk keramikk maleteknikker. Sent på ettermiddagen ble jeg med en annen utflukt å gå opp de sørlige flankene av Etna. Et besøk til en vingård og en fin middag followed.Then jeg hadde nådd min siste dag i vakre Taormina, og etter min siste språkkurs var det på tide å si farvel til folk på Babilonia, og til mine medstudenter, som jeg hadde fått ganske glad for. Med unntak av noen ganger grå og fuktig vær, hadde min erfaring i Taormina vært stor: språklæring, hadde de interessante utflukter og aktiviteter og samspillet med min internasjonale medstudenter vært en virkelig flott opplevelse. Jeg var litt trist å forlate Taormina hvor jeg hadde fått så comfortable.But et nytt eventyr var i ferd med å begynne: Jeg tok toget til Milazzo på den nordøstlige siden av Sicilia, hvor neste dag ville jeg ta fatt på en syv-dagers seiling tur gjennom de vakre eoliske øyene, som tilbys av Laboratorio Linguistico, en Milazzo-baserte italiensk språkskole. Etter møte noen av mine seks kamerater, som var veldig kult forresten, var vi av på vår seilbåt, den 4 cabin "Solitaire II", til vår første destinasjon: øya Lipari, den største av De eoliske øyer, og en svært naturskjønne sted.Vårt ekspert skipper Francesco, en lisensiert kaptein, også skjedde til å være medeier av språkskole, og en av våre to bosatt språklærere på denne seiltur. Etter Lipari vi fortsatte vår seiltur til Salina, en nærliggende øy, hvor tre av oss gikk på en drivende tur å se lokale landsbyer og også huset der "Il Postino" ble filmet. En italiensk leksjon på bakgården terrassen bar var vår første introduksjon til Laboratorio Lingustico språk undervisningsopplegg. Selvfølgelig Francesco og Franco, vår andre lærer og medeier av skolen, gjennomført alle samtaler under hele seiltur på italiensk bare, som tillot oss å bli fullstendig oppslukt i språket hele tiden. Etter at vi hadde næret hjernen vår, avkortet en siciliansk sjømat fest av vår andre dag på boat.On den tredje dagen vi satte seil for øya Stromboli, som fortsatt er en aktiv vulkan. Byen Stromboli har slike trange gater som de er ufremkommelig til vanlige biler. Ikke rart den lokale "Carabinieri" (italiensk politi) må ri i golf carts.After en noe turbulent kveldsåpne reise fra Stromboli til Panarea vi kom sent og forankret i en bukt utenfor øya. På en nydelig morgen neste dag hadde vi først et annet språk leksjon - hvor ellers, men på uteplassen på en bar i Panarea, omgitt av nydelig solskinn og vakre blomster. Panarea er en ekstremt fotogen destinasjon og tilbys store muligheter for hobbyfotografer som me.Our reisen fortsatte til Lipari igjen hvor vi skulle avslutte en begivenhetsrik dag med en deilig utendørs fest på torget. Neste dag tre av oss gikk på en drivende tur i denne vakre øya og fra sørenden allerede vi så vår neste destinasjon: øya Vulcano, som også har en aktiv vulkan. Vi ankret i en bukt utenfor denne øya, nøt noen italienske leksjoner på båten, og etter en deilig on-board middag, våre kamerater Franco, en begavet gitarist, og Agnieszka, en talentfull sanger, underholdt oss med sjelfulle melodier med levende lys på baksiden av båten - magiske øyeblikk som jeg ikke vil glemme på lang time.Then vår siste dag på båten kom: vi gikk opp til "Gran Cratere", den aktive krater av Vulcano. Gule steiner og tykke skyer av svovel annonsert at styrkene til geologi var faktisk aktiv rett under våre føtter. Og utsikten fra toppen over de seks andre eoliske øyene var fantastisk. Etter nok en italiensk leksjon på en utendørs terrasse med utsikt over Middelhavet vi hadde å si farvel til de eoliske øyer og begynne å dra tilbake til Milazzo.Just som jeg trodde vår 7 dagers seiling tur ville komme til en anticlimactic slutt, kunngjorde en av mine kamerater " DELFINER! ", og faktisk fire av disse lekne sjødyr ble følger vår seilbåt, hoppe inn og ut av vannet, og ha det gøy med oss. Spenningen fortsatte da vi endte opp med å fange tre tunas på et fiskesnøre vi hadde vært å dra bak båten vår. Følgende halshogging og evisceration scene skjønt var litt vanskelig på min ømme vegetarisk sjel ... Så vi hadde nådd land, og for å feire avslutningen av en fantastisk seiltur og en av mine skipskamerater fødselsdager vi likte en annen stor siciliansk fest i Capo di Milazzo . Neste dag hadde vi en sjanse til å slappe av litt i våre fem-roms leilighet beleilig plassert over Laboratorio Linguistico Language School og gjøre enkle ting som vaskeri og sitte på balkongen. Franco, vår språklærer tok oss på en guidet tur av Milazzo som har et stort festningsverk som går tilbake mer enn 1000 years.After si farvel til min romkamerat Claudia Jeg tilbrakte min siste søndag i Sicilia i den pittoreske middelalderbyen Cefalu, om en to timers togtur fra Milazzo. At byens middelalderske kjerne og store Norman katedralen sammen med ruinene av et gammelt slott på toppen av fjellet som ruver over byen forlatt meg med mange levende verdifulle minner. Nå har jeg bare hatt to hele dager igjen i Sicily.Following en omvisning i Milazzo hovedkvarteret til Laboratorio Linguistico jeg gikk på et land ekskursjon inn i de omkringliggende Nebrodi fjellene med mine to italienske lærere Francesco og Franco. Vi besøkte the Rocks i Agrimusco, en klynge av mystisk utseende steiner på et høyt platå med en nydelig utsikt over Mount Etna. Da vi dro inn til bakketopp byen Montalbano Elicona, en autentisk lille sicilianske byen, helt uberørt av turisme. Jeg hadde endelig en sjanse til å knipse noen bilder av lokalbefolkningen som elsker å samles ved siden av kirken og diskutere viktige saker av day.My siste dagen på Sicilia hadde kommet - jeg hadde å si farvel til den store teamet på Laboratorio Linguistico og styret bussen mot Messina og derfra til Catania fra der jeg ville ta et fly tidlig på morgenen neste dag. Etter min ankomst sent på ettermiddagen hadde jeg en sjanse til kort utforske denne byen, den nest største byen på Sicilia, og gjør deg klar for min flyturen home.On denne turen fant jeg ut at Sicilia er nydelig, og et besøk i slutten av våren rundt april /mai er perfekt siden alt er i full blomst og hordene med turister ikke egentlig kommer til juni, juli og august. Sicilia har vært utrolig autentisk og er heldigvis fri for mange av tegnene på masseturisme som ødelegger andre Middelhavet coastlines.Taormina og De eoliske øyer er alle fantastiske destinasjoner, men den sicilianske innlandet i seg selv har mange skjulte skatter. Historie, arkitektur, kultur og naturskjønnhet er forbløffende. Og sjømat elskere vil definitivt bli forelsket i denne destination.I meg selv likte språklæring opplevelse på Babilonia og Laboratorio Linguistico - som et spørsmål om faktum, mine tre uker i Italia tok meg hele veien opp til Middels nivå, og da jeg kom tilbake jeg var helt i stand til å kommunisere ganske kompetent i denne nye language.The folk var stor: personalet på begge språkskoler var veldig hjelpsomme og kunnskapsrike, og samspillet med mine medstudenter fra alle forskjellige land ble en virkelig godbit. Vårt mannskap på seilbåt i særdeleshet kom sammen veldig pent og noen nære personlige bånd hadde utviklet etter dette experience.Without tvil, er språkstudier reise en av de beste former for reiser etter min mening, og gir deg muligheten til å lære, for å utvide ditt sinn, og å virkelig oppdage den lokale kulturen. Og uten tvil vil jeg være tilbake på Sicilia - denne fascinerende øya har så mye mer å explore.This hele artikkelen inkludert bilder ligger på http://www.travelandtransitions.com/stories_photos/sicily_2007.htm