Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Hei Fra Sicilia - en utflukt til antikken: Siracusa

Endelig min første dag i nydelig vær på Sicilia, en perfekt dag for en ut-av-byen ekskursjon. Jeg startet dagen min med en nærende frokost på terrassen på Hotel Villa Nettuno, og jeg må si av alle stedene jeg har reist til, utsikten fra denne terrassen og hagen i seg selv må være en av de vakreste utsikter jeg noen gang har hatt hvor som helst. Maria Sciglio, som er i 80-årene, tar så utrolig vare på denne hagen som er en virtuell sub-tropisk paradis. Jeg nyter hvert minutt av min morgen måltid som inkluderte en fersk croissant, kaffe, te eller varm sjokolade, og en fersk italiensk bun med syltetøy og honey.I var absolutt klar til å ta på dagen og begynte min 7-minutters spasertur til Babilonia Language School. Piazza Corvaja var allerede begynt å fylle opp med folk og skjønnheten i Taormina i den nydelige blå solskinn ble blendende mine øyne. Lyse og tidlig klokken åtte er tretten mennesker var ventet foran skolen, og våre aktiviteter koordinator Peppe gikk bare noen få skritt øst til en lokal bilutleie for å plukke opp to leide biler: en minibuss og en liten bil. Vår lille Fiat Panda var ganske koselig for fem personer, men det er definitivt noe du trenger å bli vant til. De fleste ting i Europa, blant annet biler, en bare litt mindre enn i Nord America.We hatt en hyggelig tur, utveksle historier fra Sveits, Tyskland, Nederland og Canada, og om lag to og en halv time senere vi ankom Neapolis arkeologiske Zone i Siracusa, eller Syracuse som det er kjent på engelsk. For nesten 3000 år Syracuse har vært en stor økonomisk sentrum og har vært bebodd siden forhistorisk tid. Den Corynthians grunnla denne greske byen, og det har noen av de best bevarte greske arkeologiske skatter i world.We fikk ut av våre biler, og jeg la merke til med en gang at dette stedet skulle være ganske overfylt, ikke overraskende, ettersom mye av folk ville gjøre en utflukt til en viktigste arkeologiske steder på en vakker lørdag morgen.Stedet inngangen gratis til arkeologiske komplekset ble dekket av Babilonia ekskursjon og vi gikk gjennom telleapparatene. Vår første arkeologiske syn var den såkalte Latomie, som er gamle steinbrudd som ga steinen for mange av de greske monumenter. Til forskjellige tider ble de også brukt som fengsler. Det mest imponerende menneskeskapte hule i dette området er den såkalte Orrechio di Dionisio ("Orecchio"), som, som legenden har det, tillot de lokale tyrann Dionysius å høre hvisker av fangene som ble holdt i sin dybde. Formen av grotten er faktisk svakt minner om et øre, og når vinden blåste i riktig retning under teaterforestillinger, kan et kor plassert i hulen bli hørt i den greske amfiteateret på den andre siden av rock.Another tilstøtende hule , Grotta dei Cordari (Grotto av tauet beslutningstakere) ikke er offentlig tilgjengelig akkurat nå på grunn av fallende steiner, men det ble brukt inntil nylig for tau gjør. Vi deretter gikk over til den greske Theater som ble designet i det 5. århundre f.Kr. Mange av de store antikke greske dramatikere skrev og regisserte sine skuespill i denne fantastiske setting.Peppe forklarte at de gamle grekerne alltid bygget sine teatre i flotte naturområder. Greske teatre ble vanligvis bygget som en halvsirkel i et fjell med en fantastisk utsikt over en fjellkjede (Mount Etna for eksempel i Taormina), eller havet. Greske dramaer ville bli utført sent på ettermiddagen slik at ytelsen vil falle sammen med solnedgangen. Av alle de gamle sivilisasjonene som hadde invadert Sicilia, forklarte Peppe at grekerne hadde størst forståelse for nature.Many av de opprinnelige steinene i den greske Theater ble tatt på ordre fra keiser Karl V på 1500-tallet for å bygge veggene rundt Ortygia, en øy som utgjør en del av sentrum Siracusa. Hvert år i månedene mai /juni en teaterfestival arrangeres i Siracusa Greek Theater som har greske tragedier som en del av Teatro Greco di Siracusa. Årets festival teater er planlagt til mai 10 til 25 juni 2007. Rundt Greek Theater er bergarter med hulrom som ble brukt som kornlager, samt begravelse sites.We vedtatt av "Altar of Hieron II": en offerplass der 400 okser ble ofret på en gang. I tillegg til gamle greske skatter, har dette arkeologiske sonen også romerske ruiner: det romerske amfiteateret ble brukt for bestialske kamper. Peppe forklarte at disse ikke var profesjonelle gladiatorer, men heller slaver som ble gjort for å bekjempe ville dyr, for det meste hunder. I antikken Sicilia ble ofte brukt som et fengsel område, og fangene ble også ofte brukt i disse brillene. De underjordiske holde områder og korridorer for dyrene og gladiatorer kan fortsatt være tydelig seen.After vårt besøk til dette omfattende arkeologiske sonen vi fikk inn i våre biler og kjørte downtown. Vi parkerte vår bil på Piazza della Posta neste vannkanten og to minutter unna vi hadde en sjanse til å utforske det lokale markedet. Alle de lokale delikatesser som ventet, fra alle forskjellige typer fisk til blekksprut mot skalldyr til lokale grønnsaker og frukt. Skjermene var definitivt en fest for øynene, (for nesen ikke så mye, i hvert fall den fishy del ...). Derfra ruslet vi forbi Temple of Apollo på Piazza Pancali, som gir adgang til øya Ortygia. Denne gamle tempelet, som dateres tilbake til det 6. århundre f.Kr., ble oppdaget i 1860 i den gamle spanske hæren brakker. Gjennom trange gater med mange barokke bygninger vi ankom Piazza Duomo som har Syracuse katedral, dedikert til Santa Lucia.An imponerende bygning med en vakkert detaljert fasade, imponerer denne bygningen ikke bare på grunn av sin størrelse, men på grunn av de gamle interiør greske søyler som pleide å være en del av et monument dedikert til Athene. Peppe påpekte at noen av kolonnene står i en liten vinkel som følge av en større earthquake.These kolonner også dateres tilbake til det 6. århundre f.Kr. og er noen av de mest godt bevarte gamle greske søyler i verden. Duomo utviklet seg fra å være et tempel for å bli en kristen kirke, på et tidspunkt det ble en muslimsk moské og dagens inkarnasjon er et slående eksempel på siciliansk barokk architecture.After alle disse undersøkelsene var det definitivt tid for lunsj og Peppe guidet oss til en lokal Restauranten, som ligger i en vakker gårdsplass av en liten gate som serveres enkel lokal fisk og pastaretter. Vinstokkene ble hengende ned på oss fra trellises og skyggen fra de omkringliggende veggene gitt en kjærkommen anledning til å kjøle seg ned på denne varme våren day.Appropriately styrket vår gruppe ledet ut igjen, og etter å ha passert gjennom den gamle arabiske Gate utforsket vi et område kalt Lungomare Ortigia som har en vakker piazza som vender ut mot sjøen. Den Fonte Aretusa, en fontene som har vært å gi kildevann siden antikken, står Porto Grande eller Grand Harbour. Utsikten over vannet og ned strandpromenaden er precious.This rett og slett var en perfekt tid for litt siciliansk gelato og jeg gikk for å ta en kjegle av deilig "nocciola" (hasselnøtt) og forfriskende "Limone" gelato. Vi ruslet langs strandpromenaden og deretter ledet inn i den gamle byen igjen for å gå i de skyggefulle trange gater som er prydet av en myriade av unike balkonger. Vi passerte Siracusa operahus som faktisk har vært forlatt siden 1960-tallet og var i forfall. Til tross for sin barokke skjønnhet, hadde Siracusa sentrumsgatene og smug litt av et øde preg them.we ledet tilbake til våre biler og kjørte inn i landet like utenfor Siracusa. Vårt endelige mål for dagen var "Castello Eurialo", en gammel gresk festningsverk bygget på en bakketopp i 402 f.Kr. av Dionysius den eldre. Det inneholdt to vollgraver og et tårn for å beskytte byen Syracuse og i sine tarmer holder den en utrolig godt bevart rekke tunneler. Utsikten fra slottet er fantastisk, og i nord kan du se en av de største olje-prosessering områdene i hele Sør-Italia. Gammel historie og moderne historie kan eksistere ganske pent i Sicily.After en virkelig full dag vi startet vår trek tilbake til Taormina, og sikker nok, en halv time utenfor byen himmelen begynte clouding over og det begynte å duskregn. Etter dette lang dag med oppdagelser jeg var ganske sliten og hadde et raskt måltid i en lokal pizzeria, klar for en ny dag med exploration.This hele artikkelen inkludert bilder ligger på http://www.travelandtransitions.com/stories_photos/sicily_siracusa.htm