Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Mine 2006 East Coast Explorations Of South Western Nova Scotia Og Halifax

I løpet av det siste året eller så har jeg hatt en sjanse til å utforske mye av Canada, som starter med Victoria og Vancouver i løpet av sommeren 2005, fortsetter med en tur til Canadian Rockies og Calgary tidligere i år. Jeg tok også to turer til Ottawa: under Winterlude i februar og i løpet av den verdensberømte Tulip Festival i mai 2006. Så jeg fortsatte med en tur til Montreal hvor jeg hadde en sjanse til å se den overstrømmende Canada Feiring i en by som definitivt vet hvordan å feste! Naturlig jeg rapportere fra Toronto på regelmessig basis, gitt det faktum at jeg bor her i Canadas største by. Men jeg innså at ett område var fortsatt mangler: Canadas østkyst! Jeg hadde aldri vært på Canadas Atlanterhavskysten, og det var på tide å se noen av de berømte Maritime gjestfrihet for myself.So med hjelp av Tourism Nova Scotia jeg jobbet ut aa virvelvind 5-dagers program som ville utsette meg til mange av de interessante flekker som Sør-Vest Nova Scotia har til tilby.Jeg startet med en introduksjon til Grand Pré National Historic Site, i hjertet av en tidligere Acadian bebyggelsen og plasseringen av den store utvisning. Jeg hadde hørt om Acadian utvisning før, men dette besøket virkelig ga meg en god oversikt over dette triste kapittelet i kanadisk historien.Jeg fortsatte videre gjennom frodige fruktbare områder av Annapolis-dalen og kom i Annapolis Royal, et av de mest historiske byene på Nord-Amerikas østkyst. Min Acadian historie leksjon fortsatte med et besøk til Port-Royal National Historic Site, en rekonstruert 16. århundre fransk fort på den nordlige kysten av Annapolis-elven. Tiende generasjon Acadian etterkommer Wayne Melanson ga meg en flott introduksjon til tidlig fransk historie, mens hans tvillingbror Alan Melanson fortsatte med Annapolis historie under den lokalt anerkjente Annapolis Royal Candlelight Graveyard Tour. En informativ og underholdende innføring i Nova Scotia historie ... Når jeg reiser jeg liker også å markere og bli kjent med lokale gjestfrihet gründere, og Garrison House Bed and Breakfast er en av de viktigste gjestfrihet bedrifter i Annapolis Royal. Jeg intervjuet eieren Patrick Redgrave som personlig historie illustrerer hvordan en Toronto vinhandler ble trukket til Nova Scotia for å starte et helt nytt liv for seg selv. Jeg hadde også en sjanse til å prøve mat fra Garrison House Restaurant, en av Annapolis Royal mest fornemme restaurants.On dag 2 startet jeg min tur langs Evangeline Trail, første stopp på Annapolis Royal Tidal Generating Plant, en av kun to slike planter som finnes i verden. Derfra gikk jeg på en vakker kjøring tur langs Annapolis River til min neste stopp: Bear River First Nation Heritage and Cultural Centre, hvor jeg lærte om historie og tradisjoner av Mi'kmaq People.After en kort lunsj i Digby jeg fortsatte min sørvestlig drive med flere stopp for å se noen av de vakreste kirkene i St. Marys Bay-regionen, som er en Acadian høyborg til denne dag. Min ankomst mål var Yarmouth, en historisk skipsbygging og fiske by som ligger på vestspissen av Nova Scotia. Jeg gikk på en selv-guidet spasertur gjennom sentrum som har et stort antall vakkert restaurert viktoriansk arv buildings.Day 3 startet med deilig frokost på MacKinnon-Cann Inn, en annen restaurert viktoriansk herskapshus. Jeg hadde en sjanse til å intervjue eierne Neil Hisgen og Michael Tavares, begge opprinnelig fra USA, som har brakt tilbake tre Yarmouth viktoriansk herskapshus til sin tidligere arkitektoniske prakt og Michael jobber hands-on på å restaurere en fjerde eiendom. Dette intervjuet krøniker deres interessant utvikling som gjestfrihet gründere og arkitektonisk restaurering experts.To lære mer om Yarmouth området jeg besøkte Yarmouth County Museum som har utstillinger markere områdets betydning i maritime historie. Jeg fortsatte min kjøretur langs Lighthouse Trail, men i en uheldig hendelse min Leiebil landet i en grøft, etter som jeg opplevde øyeblikkelig hjelp av lokale innbyggere i Chebogue River - og min førstehånds erfaring bekrefter de velkjente historier om Maritime gjestfrihet og generosity.My kjøring tur fortsatte til byen Shelburne, en av de mest betydningsfulle byer i Nord-Amerika på 1700-tallet. Min endelige destinasjon for Dag 3 var Lunenburg - en UNESCO World Heritage Site. Jeg startet neste morgen med en interessant vandring av Lunenburg og et kort besøk til Fiskerimuseet på Atlantic.I hadde også en sjanse til å intervjue Don og Gail Wallace, eierne av Lunenburg Inn, også tidligere Toronto-området beboere, som har valgt Lunenburg som deres pre-pensjonering bolig. Dette paret har gjort noen strategiske planer for sine Golden Years og Lunenburg vil fortsette å spille en stor rolle i life.Then deres jeg ledet ut på fyret stien, stopper i de pittoreske tettstedene i Mahone Bay og Peggys Cove. På kvelden Dag 4 kom jeg i Halifax, hovedstaden i Nova Scotia, der jeg var i stand til å ta en måne-lit spasertur langs vannkanten til mitt siste program punkt for dagen: den musikalske produksjon DRUM! plassert på Drum Theatre på Pier 20.This spennende musikalske produksjon inneholdt sanger og rytmer av Nova Scotia fire viktigste kulturer: Svart, Acadian, Aboriginal og Celtic, og to timer med hjerte-dunkende musikk, dans og poesi bokstavelig talt ga meg gåsehud . Ånden av denne ytelsen er fanget perfekt ved sitt slagord: FIRE rytmer .... FIRE CULTURES .... ONE HEART.My siste hele dag i Nova Scotia begynte med en tur til Halifax, fagmessig fortalt av en lidenskapelig guide - i kilt. Etter et besøk i Halifax Public Gardens, Halifax Citadel og Fairview Garden Cemetery, ble jeg inspirert til å lære mer om Halifax 'historie, særlig dens forbindelse til Titanic og 1917 Halifax Explosion. Så jeg dro inn til Maritime Museum of the Atlantic for å lære mer om hendelsene som formet dette city.One sted som ikke bør gå glipp av på en hvilken som helst Halifax reiserute er 21 Pier, Canadas innvandring museum. Mer enn 1 million innvandrere kom gjennom Pier 21, og nesten en halv million canadiske soldater ble sendt herfra til å bli med krigsinnsatsen under andre verdenskrig. Under mitt besøk av Pier 21 hadde jeg en sjanse til å møte en av museets frivillige: Robert Vandekieft, en 89 år gammel kanadisk innvandrer som selv kom inn gjennom dørene på Pier 21 i 1954. Han delte sin interessant livshistorie med meg, en ekte kanadisk suksesshistorie som illustrerer betydningen av Pier 21 som Canadas "inngangsdør". Min tid i Nova Scotia ble raskt kommer til en slutt, så sent på ettermiddagen av Dag 5 Jeg tok fergen til utforske Dartmouth, "City of Lakes" på den andre siden av Halifax Harbour. I dag Dartmouth er en del av Nova Scotia, og et interessant reisemål i seg selv. En rolig middag avkortet av fem intense og actionfylte dager i Nova Scotia.I kunne ikke unngå å tenke på hvor mye jeg hadde sett, men jeg innså at det var så mye mer å se. Jeg håper det vil være en mulighet snart til å utforske mer av vakre Nova Scotia - Canadas Seacoast