Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Hello From The Canadian Rockies: Vår første utflukt til Calgary, Banff og Lake Louise

Min mann og jeg prøver å gå på ski for en uke minst en gang i året, og så langt vi har vært i ca 15 forskjellige skianleggene på østkysten, hvor som helst fra Ontario til Quebec, New Hampshire, Vermont og Maine. Men vi hadde aldri vært ute vest i Rocky Mountains. Vel, det var på tide å endre på det ..... Så vi planlagt en tur til Canadian Rockies, og for oss begge var det første gang for oss å se denne majestetiske fjellkjeden. Like etter vi landet den 4. mars 2006 Vi begynte med en virvelvind fire-timers tur til Calgary for å få en sniktitt på Canadas Heart of the New West. Vår svært kunnskapsrik guide tok oss til Calgary Tower, Fort Calgary og forbi Stampede Grounds og Calgary Saddledome. Selvfølgelig Canada Olympic Park var en av hovedattraksjonene på denne tour.the samme kveld vi likte en herlig italiensk fest på Il Giardino på 4th Street og vi hadde en sjanse til å bli kjent med en av Calgarys mest vellykkede gründere. Vi likte den fantastiske gjestfriheten av Deirdre og Henry Bröst på den historiske Twin Gables Bed & Breakfast, og fikk en stor overraskelse til frokost da vi innså at vi nyter vår morgen måltid med to store kjendiser (du må lese artikkelen for å finne ut som kjente personer delte B & B med oss ​​....). Etter frokost gikk vi hele veien fra Twin Gables til sentrum fra der jeg tok C-Train for å komme til Kensington-området, en av Calgary hovedrestaurant og shoppingområder . Jeg hadde en kort lunsj på en vietnamesisk restaurant som heter Indochine Bistro hvor jeg fant ut at den unge eieren kom opprinnelig til Canada som flyktning fra Vietnam. For en utrolig suksesshistorie: fra vietnamesisk båt person til vellykket Calgary Restauranteur .... Da var det på tide å sette kursen vestover på Transcanada Highway til våre mål for neste uke: Banff, en pittoresk by som ligger inne den berømte Banff National Park, også en UNESCO World Heritage Site. Selvfølgelig gikk vi på ski, og vi hadde en sjanse til å sjekke ut tre store skisteder: perfekt preparerte Norquay, stor høyde Sunshine Village - ligger på Continental Divide, og utrolig stort og naturskjønne ski område i Lake Louise. Vel, det er definitivt noe å si for West Coast ski ..... To enestående attraksjoner er den historiske Fairmont Banff Springs Hotel og Fairmont Chateau Lake Louise, og jeg hadde en mulighet til å utforske begge disse storslåtte konstruksjoner i detalj. Canadas historie er uløselig sammenvevd med historien om jernbanen. The Canadian Pacific Railroad spilte en nøkkelrolle i å åpne opp i vest og disse slott-lignende jernbane hoteller stått sentralt i Canada utvikling av West Coast.Last fredag ​​et fantastisk eventyr gitt høydepunktet av min tur: Jeg gikk hundekjøring med Snowy Owl Adventures på en skarp krystall-blå vinterdag, høyt oppe i fjellene ovenfor byen Canmore.Our eventyret var nesten over, men jeg hadde en sjanse for leting: På lørdag tok jeg gondolen opp til Sulphur Mountain fra der jeg fikk en perfekt 360 graders panoramautsikt over Banff og de omkringliggende fjellkjedene. Jeg sjekket ut Cosmic Ray Station og etter en kort skogstur forbi Banff Springs Hotel, besøkte jeg Banff Park Museum, en av Canadas eldste naturhistoriske museums.Our Alberta undersøkelser ble raskt kommer til en slutt, og like før vi ledet til flyplassen vi gikk på en siste tur gjennom Calgary og utforsket den berømte 15 gangvei system som holder Calgary besøkende skjermet fra den harde vinteren luften. Vi har også utforsket en vakker tropisk gjemmested kalt devon Gardens .... Underveis fikk vi til å utforske noen flotte skiturer, praktfulle fjellandskap og historiske bygninger, livsgleden til et hundespann teamet raring å gå og enestående gjestfrihet av folket of Alberta. Vi vil være tilbake .....