Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Heaven Is A Place In Mexico

Jeg trodde ikke det ville være så lett. Det var en dum idé mellom min beste venn og meg, som paddehatter til noe annet. La oss ta en tur. Gå seg vill i Mexico. Og vi fniste som skolejenter som vi planla på solte oss på urørte strender, nipper til pina colada og sporadisk (not!) Bloody Mary. Deretter mirakuløst, ryddet begge våre tidsplaner på jobb opp. Vi hadde tre dager fri til å gjøre våre improvisert ferie en realitet! Du ville ikke tro spenningen som smittet over fra oss som vi dro ut for å forberede seg til turen. Siden vi har fått høre bare gode ting om Baja California, besluttet vi å tilbringe våre uventet ferie på Rosarito i Baja California, Mexico. Så vi tok Diane sin trofaste Beetle, lastet det opp med våre ting, og tok den timelange kjøretur til paradis. Unødvendig å si, vi var så glade som to studenter ut på sommerferie. Så snart vi kom til Rosarito, vi umiddelbart så seg rundt etter et hotell å bo i. Vi kjørte rundt i byen for en stund, så fant det. Det så ut som et fyrtårn i ørkenen. Det var et par meter fra stranden, og det var travle med livet. Diane og jeg slått til hverandre og smilte. Dette var det - The Festival Plaza Hotel. Dette var det perfekte stedet å hvile etter våre opplevelser på stranden. Vi umiddelbart fikk oss et rom på hotellet. Heldigvis var det off-season, så vi hadde ikke en vanskelig tid å få rom. Vi var glad vi valgte dette hotellet. Fra utsiden, kunne vi se at det lå i nærheten kommersielle bedrifter. Barene og restaurantene som ligger i nærheten av hotellet var kjent fra alle historiene vi har fått høre fra kolleger og andre venner. Vi gjorde et mentalt notat å prøve autentiske meksikanske tacos over på Rock and Roll Taco, som så ut til å være et morsomt sted å henge ut i. Vi kunne faktisk høre livlig meksikansk musikk bråket fra restauranten som vi passerte med Beetle windows rullet ned . Havet lukten var forfriskende. Vi kunne ikke vente med å ta en dukkert i det friske vannet. Fra våre rom balkong (rom med havutsikt, natch), kunne vi se de glitrende hav og plettfri strender. Vi umiddelbart donned våre bikinier og troppet til stranden. Stranden var et rart. Det var mange mennesker punktere kysten som fin fredag ​​morgen. Vi sprer ut våre håndklær, slathered på litt solkrem og fortsatte å sole seg i perfekt meksikanske solen. Etter omtrent en halv time med soling, bestemte Diane og jeg vi trengte en drink. Så vi gikk til nærmeste bar og bestilte drinker, som vi så på de enorme havområdene. En liten meksikansk gutt kontaktet oss og viste oss en grov skilt skrevet på et stykke papp: Surfing Lessons, be om Luisito. Diane så på meg med et glimt i øyet, og fortalte gutten i hennes haltende spansk hvor du finner Luisito. Gutten ivrig nikket på hodet og løp til en liten shack noen få meter fra baren. Han kjørte inni og noen få sekunder senere, kom en mann frem fra shack. Heldigvis var han snakker flytende engelsk. Diane arrangert for oss å ha surfetimer, og vi hoppet rett inn i den umiddelbart. Hvis det var ett ord som vil beskrive disse timene, måtte det være: utmattende. Jeg tørket ut flere ganger enn jeg kan huske, og padling i åpent hav på min surfebrett var ekstremt slitsomt for armene mine. Men jeg hadde den største gangen. Bølgene var akkurat. Været var fint, og selskapet var perfekt, siden vi tok leksjoner med en gruppe, og ble introdusert til noen lokalbefolkningen og andre vacationers.After at våre surfing "klasse" møtte opp for å feste hele natten. Vi gikk fra en bar til en annen og prøvde ut den fantastiske meksikansk mat. Unødvendig å si, var de kaloriene vi forbrente mens de lærer å surfe etterfylles med våre mat og alkohol binges hver kveld. Det var det mest gøy Diane og jeg har hatt på lenge. Da vi var på vei tilbake til California, var vi beklager vår ferie på Rosarito skulle ende. Men vi var glade. Vi var glad vi gjorde dette impulsiv ferie skje, fordi de er tre dager i himmelen verdt å oppleve igjen og igjen