Norge bil >> Bil >> reise >> Content

10 fantastiske dager i Spania

Sist sommer min mann og jeg fløy fra Stansted flyplass på en solrik junidagen. Det var min bursdag behandler å gå og besøke min kjære søster i Villa Martin. Vi fløy inn i Murcia flyplass der som en overraskelse min mann har en stor cabriolet bil booket for varigheten av ferien vår. Air-condition for når toppen var opp og en stor lek i den varme luften med toppen ned (Takk og lov pakket jeg min baseball cap)! Vi kjørte den korte turen til Villa Martin forbi vingårder, gårder, gamle spanske traktorer på den nye motorveien og innen 20 minutter rocked opp på min Sisters leilighet. Angie har en stor spansk middag "på farten" når vi ankom, og sant å danne Michael Jackson spiller med et glass vin venter på oss! Vi kjølt på verandaen og fanget opp, en veldig avslappende dag vurderer det ble brukt mest på reise. For de følgende tre dagene vi chattet, svømte i hennes bassenget, solte oss, leste bøker og spiste hennes nye spanske oppskrifter. Alle som var himmelen (bortsett fra Michael Jackson musikk)! På dag fire startet vi vår eventyr over Costa Blanca og Costa Almeria. Med taket nede og baseball cap på vi satt av til å dekke ganske langt, bare stoppe for loos og for å ta en sandwich fra veikant kafeer. I motsetning til hjemme motorveien eller hovedveien kafeer selge gode ferske smørbrød til en konkurransedyktig pris, så her er ingen grunn til å bekymre seg for å gjøre opp en piknik. Pluss i varmen en sandwich ikke ville være på sitt "beste" ved lunsjtid. Vi hadde ikke booket noen overnatting og besluttet at dette ville gjøre ting interessant og legge til eventyret av det hele. Reisen var moro på den måten vi fersk paprika felt fjellene i det fjerne og massevis av grønne hus. Vi ville stoppe og kjøpe en vannmelon fra en van på siden av veien, eller hjemmelaget olivenolje av en gammel spansk dame. På vår første natten bodde vi i Cartagena en fantastisk by med høye historiske bygninger trange gater og museer, kunstgallerier og butikker i overflod er det også verdens eldste ubåt på havnen i Cartagena. Vi fant en rustikk og vennlig hotell, spiste middag, og stappet så mye sightseeing i neste dagen som mulig. Og selvfølgelig besøke noen spanske byen ikke ville være komplett uten spratt inn El Corte Ingles! Neste dag dro vi sørover ned AP7 motorveien mot Mojacar gjennom Mazarron, Vera og Garrucha. Vi ville gjerne stoppe å strekke bena våre og har en rask drink i en lokal tapasbar. Med hver drink vi ville få en gratis plate av tapas bar, noen ganger sardiner, noen ganger oliven, alltid brød, litt salat, eller noen ganger kjøttboller. Nyter avslappende atmosfære, og folk ser på. Ofte ved siden av tapas bar det ville være en autentisk keramiske keramikk butikk. Jeg plukket opp ganske mange suvenirer i disse butikkene, som har gode minner. Ingen ferie til Costa Almeria er komplett uten å besøke Texas Hollywood. En film satt der den berømte cowboy filmer som en "Fistful of Dollars" og "The Good The Bad og Ugly" ble filmet. Nå jeg forventet å ha en følelse av Disney hvor du var veldig godt klar av å være på et filmsett, men Texas Hollywood var så rustikk og ekte du kan nesten glemme at du var på et filmsett! Det er en cowboy bar med svingdør hvor du kan bestille deg en drink og cowboyene kommer løpende i en overraskende skyte sine våpen og skremme livet ut av deg hvis du ikke forventer det. Det er det fotografering studio hvor du kan kle seg som en cowboy og har et minne fra dagen. Jeg hadde på seg hvit lin som jeg ikke vil anbefale som en del av ektheten av denne dagen er en enorm mengde støv! En dag fant vi et hotell i Roquetas de Mar som er en typisk spansk kommersialiserte spansk badeby med høye hoteller, vannsport, og fin hvit sand. Det er litt mer eksklusive enn din vanlige resort og vi likte ganske chilling på stranden. På vår siste natt var vi i Mojacar og uventet var det en fiesta som avsluttet ferien med et smell. Mojacar er en utvikling av byen ligger på en liten elvemunning. Vi vandret ned til den eksklusive port for en drink deretter tilbake opp den bratte lia til en liten restaurant med vinduene åpne for å være fra hverandre av fiesta. Utenfor var det dans, stands, band, og folk overalt. Det var en virkelig rekke mennesker de super chic spanske kvinner og de lokale hippier. Etter middag så vi parader, og dro tilbake til hotellet for å pakke for våre flygninger påfølgende morgen. Vi fløy hjem fra Almeria, er det bare å slippe den leiebil som vi hadde samlet inn fra Murcia på Almeria flyplass. Jeg hadde en fantastisk ferie og vil anbefale det til alle. Costa Almeria Turistinfo