Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Reise Mosambik Av Bil

En ferie i Mosambik lyd eksotisk og det er. Det er også fortsatt en svært enkel og fattig land, men det er håp om at en dag kan det utvikle seg til hva den fortjener å være. Endeløse kilometer med uberørt strand og hav, en av de beste dykking i denne verden, en interessant historie og dets folk stå for det. Vi kjørte fra Johannesburg til Tofo over jul for et to uker strand cum dykking holiday.Despite hva du kan høre, kan du kjøre trygt og på en normal bil til mange steder, forutsatt at du bor på hovedveiene. Noen veier er veldig bra, noen har store jettegryter og regn kan endre en god vei inn i en sump i løpet av minutter. Hvis du ønsker å dra inn i mer avsidesliggende steder, en 4-4 er tilrådelig. Når du har din tur planlagt, kan spørre på forhånd som statusen til veiene forandrer seg hele tiden. Det er trygt å kjøre, bare ta det med ro, ikke fart, og ikke kjøre om natten. Som kvinne kjørte jeg alene med mine barn, og hadde ingen problemer overhodet. Bare vær advart, hold deg til fartsgrense i hver landsby som politimenn er stasjonert overalt og stoppe deg til å spørre deg om en "fine". Korrupsjon er utbredt ... Også fylle opp tanken i hver storby (Maputo, Xai-Xai osv.) som i de mindre stedene er det ingen bensinstasjoner eller drivstoff er ikke tilgjengelig. Jeg snakker av erfaring, jeg hadde nesten å presse bilen min ... Fra Johannesburg dro vi veldig tidlig på morgenen og hadde en flott kjøretur (+ -5 timer) til grensen. Som det var en ferie periode, kan grensen bli veldig travelt og jeg hørte på 7 timer å passere den. Vi hadde forlatt tidlig, og det tok oss "bare" to timer i kø og å gjøre alle formaliteter. Det er lurt å spørre før om import, for å visa og tollregler unngå forsinkelser. Visum er nødvendig for de fleste, sørafrikanere og noen andre afrikanske statsborgere er fritatt. Du kan vurdere å bo over natten nær grensen til å passere det tidlig hvis du reiser i løpet av en travel periode. Turen videre til Bilene (+ - 4 timer) var begivenhetsløs og treg kjøre gjennom de ytre skjørt av Maputo ga oss en idé om fattigdom i dette landet. Til tross for å ha bodd mange år i Afrika hadde vi aldri sett så mye skitt og kaos ... Når vi hadde forlatt Maputo, veien var utmerket, og vi kom godt i Bilene der vi bodde for to netter. Bilene er en liten landsby som ligger ved siden av en stor lagune med havet på den andre siden. Vi bodde i en flott luksuriøse hytta og nøt bading og andre vann activities.On til vår siste strekningen til Tofo, var det meste av veien utmerket og bare 40 km var full av jettegryter (på vei tilbake selv disse hadde blitt fylt .... før den neste regn). Tofo er en liten, ekstern liten landsby i en vakker bukt med mange steder å bo, et par restauranter og bare en liten markedet. Bli advart det er ingen supermarked der, men de fleste varer kan kjøpes på markedet eller i Inhambane. Det er veldig lagt tilbake og havet er helt fantastisk. Barra er i nærheten hvor man kan finne enkle til 5 * overnatting. Stranden regnes som en av de beste i denne verden og dykking fra Tofo eller Barra er fantastisk. De fleste veier rundt dette området er bra, men noen kan bare nås med en 4-4 og når det regner, kan internett blitt en problem.On vei tilbake vi stoppet over i Maputo etter en + - 8 timers kjøretur. Strandpromenaden har mange gode steder å gå, men generelt er det svært dårlig og dirty.Back på veien til Johannesburg tidlig på morgenen vi passerte grensen etter en times kjøring og "fløy gjennom" på 20 minutter fortsette vår vei tilbake til Joburg. Vi hadde en flott tid i denne uberørte landet, og jeg kan bare anbefale det, hvis du liker steder utenfor allfarvei med grunnleggende komfort og det varme havet. Gå dit mens det lasts.For mer informasjon og forespørsler om overnatting, leiebil, dykking, og mer kan du gå Travel-Window. Andrea Gastaud