Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Fra luksushoteller i Filippinene til luksushoteller i Bangkok

The Silver Spoon til enlightenmentI hadde alt som barn og som ung voksen jeg fortsatt har alt. Ting av verdi er kjøpt for meg. Jeg reiser første klasse overalt, kjører jeg de beste bilene og bære jeg en Amex Centurion planene jeg nyte en fantastisk luksus liv. Jeg har ingen økonomiske bekymringer i det hele tatt. Så ikke prøv å forkynne fattigdom til meg fordi jeg ikke vil forstå deg. En dag jeg sto opp og dro, reiste jeg til Thailand da Filippinene for å prøve og finne meg selv, en form for opplysning kanskje, men bare noe jeg trengte å gjøre. Kjæresten min ferska opp med meg, mine venner, vel jeg er ikke sikker på om jeg har noen virkelige de var ingensteds å bli sett. Så jeg gikk av, Thailand først da Filippinene. Som min ex forklarte meg, mangler jeg at eventyrlyst, mangler jeg karakter og mangler jeg iherdighet, er alt jeg har mammas penger intet mer og intet mindre. EscapeMy romkamerat på skolen sov tungt den morgenen, så det var lett for meg å skli ut ubemerket. Jeg klatret over veggen for å unngå skruene, med pass og et lite bagasjerom, jeg reiste til flyplassen og tok første fly ut til Thailand. Da jeg kom til Bangkok Jeg fikk i en taxi og ba sjåføren kjøre meg til et hotell, et hotell vil gjøre, men var villig til å betale en rimelig pris. Dusit Thani Bangkok virket som et rimelig hotell, men det virket som alle de andre fem-stjerners hotell jeg hadde bodd i mange andre land. Dens marmorgulv, virket gulldetaljer-Majestetens Suite altfor perfekt for noen som ufullkommen som meg. Og jeg lurte på hvordan jeg ville finne opplysning her blant denne vell av luksus og ekstravaganse. Jeg tilbrakte en uke i Bangkok, så nettstedene, gjorde litt shopping, spiste litt god mat og savnet min ex-kjæreste, så jeg prøvde å ringe henne. Da hun ikke svarte, det gjorde meg føle seg verre enn noen gang, så jeg har drukket den kvelden. Fast bestemt på å søke noen form for oppdagelse jeg tok et annet fly, denne gangen til Manila på Filippinene, som jeg ikke vet min vei rundt jeg sjekket inn Dusit Thani Manila, igjen en litt nyere versjon av Bangkok Dusit men vakker akkurat det samme , i motsetning til Bangkok Filippinene manglet en viss åndelig element som jeg hadde funnet på noen av templene der. Imidlertid var noen av de utsmykkede katolske kirker vakker og interessant, og jeg tillot meg selv tid til å be og gjøre opp status for livet mitt. Veien til enlightenmentAfter bor en uke i Manila fikk jeg en telefon fra resepsjonen spør om jeg har lyst til å utvide mitt opphold for en uke. Hotellet Maten var utmerket, jeg hadde alt jeg trengte-en fitness klubb og fantastisk internasjonal mat. Så jeg bestemte meg for å forlenge oppholdet mitt her siden jeg begynte å føle seg mer og mer opplyst. Det er før, informert resepsjonen meg at kredittkortet mitt hadde blitt kansellert, og gjorde jeg har en annen? "Dessverre ingen" svarte jeg-fortsatt tenker i løpet optimistisk at jeg ville få lov til å bo etter å gjøre noen telefonsamtaler. Selvfølgelig Dusit Thani Manila er ikke en veldedig organisasjon, og de fortalte meg at jeg kunne overnatte, men måtte finne alternativ hotellovernatting så snart kunne ordnes. Jeg tenkte på å ringe mamma, men ombestemte meg siden hun var sannsynligvis en av grunnene til at jeg var der i første omgang. Jeg var i stedet et rot dessverre, jeg lå våken den natten lurer på hvor min neste hotellet avgift ville komme fra, om jeg kunne finne et sted å bo eller et måltid å spise. Tanken skremte meg, og jeg følte en bølge av desperasjon krype over meg. Neste morgen hjelpsomme personalet informert meg om at jeg bør kontakte min ambassade, som syntes å være en god idé på den tiden. Jeg gjorde det, og ble informert om at min mor hadde vært på leting etter meg, og etter å ha lært at kortet hadde blitt brukt på Filippinene, hun avlyste den for å ringe meg i. Hun hadde bekymret meg, og så hadde alle andre, min skolen inkludert. Hun tilbød seg å komme og hente meg hjem, men jeg insisterte på at hvis hun ville gjeninnsette kortet mitt jeg ville komme tilbake på tidligste fly. Selvfølgelig gjorde jeg endelig kommer hjem, men det tok minst tre måneder. Mer opplysning var nødvendig eller kalles luksus i dag