Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Red Hot påske - Paul Gartside, Simon Collins Og Andy Whymark

Simon, Andy og jeg hadde alle vært fisket i noen år sammen og hadde hatt vår andel av 20-tallet og blanke, for vår første tur til Frankrike ønsket vi å finne en stor fisk går lake og hvis de bloggene var å bli trodd dette var innsjøen vi trengte å visit.After 12 timer reiser vi ankom Ian eierne huset som ga oss en meget varm velkomst og en tur på sjøen. Ian tar en personlig interesse i hans gjester, og er svært opptatt av å gi råd. Jeg vil si nå at du gjør klokt i å lytte på hans råd jeg agnet en liten seng under et kjent sted og tre timer etter at jeg hadde oppsettet mitt bivvy jeg hadde min første 30 og en ny PB.I hadde satt opp leir på 'Tin Hut' svømmetur ved enden av innsjøen med mine to venner i den andre enden i den doble plattformen svømme (Tim Swim) søndag og mandag viste seg å være rolige dager for meg med bare et par runs resulterer i en ytterligere 30 og en 27, Andy og Simons stenger skrek hver par timer i den andre enden av innsjøen, så jeg brukte tiden til å spod ut en stor seng av agn av til høyre på svømmetur i tilfelle jeg trengte å flytte opp sjøen hvis ting ikke varme opp. Av Tirsdag kveld hadde jeg en ny PB på £ 34 igjen til stedet som Ian først hadde påpekt, hadde My new agnet seng av til høyre også produsert det første tjue i morgen, men så ingenting hele dagen, Den kvelden jeg besluttet å flytte et par svømmer nærmere Andy og Simon som handlingen deres ikke hadde bremset og var nå ca £ 100 er av fisk hver foran meg.Jeg flyttet opp til "Reggies point" svømme som er sentrum til sjøen, dette betydde jeg kunne fortsatt kastet til agnet sengen jeg hadde satt ned på mandag og kastet til høyre for å dele kanten av en stor seng som hadde vært å produsere godt for Simon. På denne måten tre av oss hadde en ganske mye uavbrutt agnet stripe som dekker halve lengden av lake.Wednesday var ganske stille i løpet av dagen med tre fisk tidlig på og ingenting fra agnet området etter klokka 11, Simon og Andy mellomtiden hadde det godt med Simon landing en ypperlig £ 45 15oz Mirror slo Andy nyervervede PB av 37lb.At 07:15 begynte jeg å få en treg pip pip fra min venstre hånd stang på Bed of agn fra mandag, plukket jeg opp stangen og løftet inn i fisken ... Odd! Jeg har koblet en grein ... og deretter grenen begynte å bevege seg sakte, Raised stangtoppen og gikk ned for å pumpe stang for første gang noe som medførte at fisken tok av bøye tuppen rett rundt og stripping linjen ut av snelle. På dette punktet gjettet jeg at jeg var i en av innsjøer store katter. Jeg har tatt store hav fisk før, og dette føltes akkurat som dem, men aldri på £ 18 mainline og en størrelse 6 krok og som katten kited over vatnet Jeg ropte til Andy og Simon for en hånd å få mine andre stenger i. På grunn av den lys takle Jeg hadde ikke tenkt å være i stand til å mobbe denne fisken, ble det bare kommer til å komme inn når det ble lei. Clutchen ble satt ganske lys, slik at katten å ta linje, men jobbe for det i prosessen, pumping stangen var ikke til å fungere uten å stramme clutchen så jeg har valgt å "gå" fisken tilbake og deretter gå frem og vind. Dette fungerte og jeg ble snart få linje, etter ca 20 minutter hadde vi fisken stige en kort vei ut fra svømmetur, wow, denne tingen var seks meter lang. Etter en livlig par flere spurter utenfor katten ble slått og vi klarte å få ham i land. Kampen hadde vart i over 30 minutter, og både fiskeren og fisken var oppbrukt. Katten veide inn på £ 87 og var uten tvil høydepunktet mitt hele uken. Vi fikk katten tilbake i seilet og senket den tilbake i vannet. Dette var min første katt, og jeg ønsket å sørge for at det gikk tilbake trygt og godt, bestemte jeg meg for å kle av og komme i sjøen for å støtte den. Til slutt tok det en god 10 minutter før katten var klar for det av og deretter med en solid dask til beina han svømte off.Elated, slimete, kald og sliten, fikk jeg dusjet på campingvogn, hadde en øl og bestemte ikke å sette mine stenger for natten og få litt kip instead.Simon og Andy hadde en travel natt etter sigende, men jeg var ute kaldt til verden drømmer om stor cats.The neste morgen jeg sortert ut rotet fra natten før erstatte alt fra leadcore ned på stangen som fikk katten i tilfelle det hadde blitt svekket, like godt som kroken koblingen så ut som om noen hadde vært på den med sandpapir. Re-spodded alle sengene og støpt. Ian viste opp på 9 am og innen to timer hadde jeg to mer 20-tallet og en 30 til sengen som produserte katten, ble armene mine fortsatt verkende fra natten før, og det var bra av Ian til netto fisken og spille photographer.At 7.45 pm min venstre hadde stang ga en langsom pip akkurat som det hadde gjort nøyaktig 24 timer før jeg løftet inn i fisken og straks det kited til høyre i fart og med mye dreiemoment, var jeg i en annen stor katt. Etter en svært lik, men kortere kampen bare 20 minutter og igjen med hjelp av Simon og Andy hadde jeg en £ 72 katt, fantastisk tenkte jeg, betyr dette i går kveld var ikke et lykketreff ikke å få et blunk av, er det virkelig øyeblikk som dette som gir deg trygghet i dine rigger og knots.Friday morgen igjen gitt gode antall fisk med Andy får en annen 30 og meg landing min første 40 på £ 40 og 3oz.To oppsummere det, hadde vi alle PB-tallet, vår første 30-tallet og 40-tallet og de store kattene bare gjort denne turen en uoppnåelig drøm. Ian var et utmerket vertskap, kommer jeg til å være tilbake dit ved første anledning jeg get.A BIT FRA SIMONWithout gjenta Paulus 'kortfattet redegjørelse for vår første tur til Frankrike vil jeg bare legge til litt fra min erfaring. WOW! Vi ankom IANS på rundt midten av dagen og han kom rett ut for å hilse på oss og tilbyr en kopp te. Introduksjoner gjort det var rett ned til sjøen for en omvisning. Det var bare tre av oss på sjøen den uken så vi hadde plukkingen av svømme-tallet, men Ian foreslått en dobbeltseng og en enkeltseng, og vi gikk med hans råd, god decision.As Paul har allerede sagt, handlingen startet for meg og Andy innen den første timen og aldri stoppet for hele trip.Strangely jeg hadde svært lite handling om nettene, men ble vekket hver morgen på ca 6 am av en skrikende løp og landet en karpe av £ 25 eller over. Jeg var ikke lei i løpet av natten, men som Andy var å få minst to runs.Wednesday var høydepunktet for meg, hadde vi hatt en bit eller en regn storm og jeg bestemte meg for å bruke tiden til å bringe mine stenger i og har en rask dusj og en endring av klær. Regnet stoppet og stengene gikk ut igjen. Omtrent en halv time senere buzzerne skrek inn i livet, og jeg slo inn i en stor fisk. Vi hadde alle hatt et par trettiårene nå, og jeg visste at dette var i den øvre enden av disse. Ca 15 minutter senere nettet ble sklei under en fisk og Andy og jeg visste at jeg hadde nettopp landet det første førti av turen. Vel, rense meg og Rene klær gått for en burton en £ 45 15oz karpe ble veid, fotografert og gled tilbake. Jeg er sikker på at med litt tørking av veier slynge vi kunne ha fått det til 46lb.No flere førtiårene for meg for resten av turen, men mange flere fisk fra høy tjueårene til midten av trettiårene, handlingen bare ikke stop.Would Jeg liker å gå igjen?? Jeg tror ikke jeg trenger å svare på det