Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Mine Jamaican Reise Memories

Oh my gosh! Det var så vakkert du krysser så mye blått, grønt vann og Cuba også. Det tok fire timer i flyet, var tiden bak østlige normert tid. Så det ser ut som 3 timer. Da vi ankom flyplassen, var visse deler av flyplassen deres ikke aircondition. Det var min første gang ut av landet, og vi kunne fortelle at vi var i et annet land. De viste alle hvilken vei å gå gjennom tollen. Min mann og jeg ble sjokkert over at det var ingen air condition. Men arbeiderne var veldig hyggelig å oss. Dette var i 1995, hadde de en gruppe av kvinne kledd fargerikt synge som den kommersielle "Kom til Jamaica". Som gjorde det for meg. Jeg var så spent. Vi ble innledet av Hotel representant som fortalte oss hvilken mini buss til å ta, og vi var på way.That vår tok ca 45 minutter. Vi umiddelbart merke til kjøringen var på venstre side av veien. Ikke mange stopp skilt eller noen form for trafikkskilt. Ingen fartsgrenser, alle var bevegelige ganske fort. Vi kom trygt. Igjen bussjåføren var så veldig hyggelig. Motellet var vakkert, hadde vi alle eksklusiv avtale, ble all mat og drikke inkludert i én pris. Vi spiste de fleste av våre måltider utenfor. Maten var deilig. Jeg likte jerk kylling og geit kjøtt til frokost morgenen. Jeg gjorde ikke reise til et annet land for å spise amerikansk mat. Jeg var så klar til å prøve alle rettene. Det er akkurat det jeg gjorde. Jeg spiste mango hver morgen. Det var flott å oppleve forskjellige smak og typer av food.The været var en perfekt 85 grader med en varm bris som blåste søndag til søndag ned. Vannet var krystallklart blått og noen flekker var grønn. Vi tok en tur i en båt med glassbunn. Jeg trodde jeg var på Animal Planet kanalen. Vi tok også en flåte tur nedover en lang elv der vi sett mange eksotiske planter. Ingen dyr skjønt. Langs elva var det jamaicans gjør utskjæringer og selge utskjæringer. Deres arbeid var så vakker, jeg bare ønsket at jeg hadde mer penger, og muligheten til å ha alt levert tilbake. Jeg ville ha brakt julegaver til everyone.The vakker ting er jeg fant en måte jeg kan gå til Jamaica igjen og igjen. Men jeg har nå muligheten til å dele gave av reiser. Jeg har levetid turer som også er overførbar. Jeg har tenkt på å gi ut ferier som gaver til familien. Jamaica er et land jeg føler alle bør oppleve. Ikke bare er det vakkert, men jeg føler også folk gjorde det fantastisk. Jeg må si igjen arbeiderne, var de innfødte så hyggelig. Og det ser ut til å jobbe hele dagen lang. Den jamaicans fikk ikke lov til innkomne tips på motell som vi bodde på. De synes glade for å ha en jobb. De synes å vite noe eller litt mer om å verdsette det de har. Jeg er ikke sikker, men jeg vet at deres økonomi er enten du er rik eller fattig. Deres pengene var $ 33 dollar av Jamaica penger lik $ 1 av amerikanske penger. Vi gjorde spissen dem likevel, fordi vi ble kjent med dem ved deres navn og de gjort oss føler meg så velkommen. De hadde ikke å.Jeg vært der to ganger siden da. Folk forteller meg om alle sine forskjellige ferier. Jeg føler at som ikke fikse hva som ikke er blakk. Jeg kan bare ikke vente til jeg går tilbake til Jamaica igjen. En av mine mål i livet er å gå hvert år, og bruke minst tre uker når jeg gjør