Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Stopper på St Thomas

En av de mest populære anløpshavner for Caribbean cruiseskip er St. Thomas, en av de amerikanske jomfruøyene. På de tre Karibia som jeg tok så langt, inkludert to av dem et stoppested i St. Thomas. I begge tilfeller var det en konsensus blant andre passasjerene vi møtte som St. Thomas var en av de bedre øyene besøkt. Selv om kjøring i St. Thomas er på venstre side, er det fortsatt amerikansk territorium så denne karibiske øya har mange andre bekvemmeligheter av å være amerikansk jord. Disse inkluderte enkle telefon tilkoblinger for samtaler tilbake til fastlandet, bruk av amerikansk valuta og engelsk som hovedspråk. St. Thomas er også en av de reneste av karibiske øyene og lokalbefolkningen ikke aggressivt dytte turistene som de gjør på andre øyer. Mange passasjerer uttalt at St. Thomas er et sted de ønsker å komme tilbake til i future.During mitt første besøk til St. Thomas, tok jeg Atlantis ubåten utflukt som tok turister ned for å se en faktisk ocean reef. Det var litt kostbar, men det var forventet. Å se et hav rev med det marine livet på nært hold for første gang i løpet av denne ubåt ri faktisk påvirket meg til å ta opp dykking. Under min andre tur til øya, bestemte vi oss for at vi ville tilbringe litt tid snorkling i de lokale farvann siden den gang, min partner var ikke en sertifisert dykker ennå. Min forhånd forskning antydet at Coki Bay på nordøst siden av St. Thomas var et fint sted å snorkle. Når våre cruiseskip kai ved Charlotte Amalie, hovedstaden i den amerikanske Virgin Islands, vi hyllet en av de mange drosjene på porten. Det var en $ 15 US fare for å Coki Beach der Coki Bay ligger. Det tok bare 15 minutter å komme dit. Naturen langs veien var fantastisk som vi gikk opp en bakke og så vår cruiseskip i det fjerne havnen nedenfor. Øya er veldig frodig med grønne planter overalt. På Coki Beach, min partner leid henne snorkling utstyr for $ 20 US (jeg tok min egen). Til min overraskelse, ga utleie ledsager oss hver en hard kjeks å mate fiskene mens vi var i vannet. Når vi kom i vannet, dusinvis av tropiske fisk umiddelbart folksomt rundt oss. Jeg antar de visste drillen ganske godt. Vi dratt av små biter av kjeks og fisken gikk for det, selv om maten var bare inches bort fra våre ansiktsmasker. Yellowtail Snappers, sersjant majors og sporadiske Papegøyefisker vises ingen frykt for oss i det hele tatt. På et tidspunkt holdt min partner ut en større bit av henne kjeks og noen av fiskene løp rett ut for å bite på det. Etter omtrent en time i det varme vannet, var det på tide å si farvel til våre nye akvatiske venner. Denne erfaringen på Coki Bay med fisken var en av faktorene som til slutt påvirket min partner å bli en sertifisert dykker herself.Another $ 15 US taxitur tok oss tilbake til cruiseskip havn hvor vi tilbringer resten av dagen surfer på mange tollfrie butikker ligger der. En lignende snorkling tur arrangert gjennom cruiseskip ville ha kostet oss dobbelt så mye vi betalte. St. Thomas er definitivt ikke en billig øy for enten cruiseskip passasjerer eller resort turister bor der, men ekstra komfort og kvaliteten på øya er ganske merkbar i forhold til mange andre karibiske destinasjoner. Fra mine målinger, de andre viktigste øyene i US Virgin Islands som er St. John og St. Croix, er mer avslappet og mindre kommersialiserte enn St. Thomas. Jeg ønsker å besøke dem i tillegg til en annen turen tilbake til St. Thomas i fremtiden for en multi dagers dykking tur. For de som tenker på å gå på en Caribbean cruise, vil jeg absolutt anbefale en som har St. Thomas som en av sine anløpshavner. Det er en av de bedre øyene på noen Caribbean cruise reiserute