Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Vanlige Bilutleie feil

Dette er min erfaring i å ansette en leie en bil, og dette er hva du ikke bør gjøre. Min uhell skjedde i slutten av 1980. Jeg ønsket å besøke noen venner flere hundre miles unna. På den tiden bodde jeg i en liten by i landet. Jeg hadde ikke eier en bil, og det var ingen direkte praktisk buss eller tog til der vennene mine bodde. Jeg bestemte meg for å ta bussen, og deretter leie en bil, på det nærmeste stedet tilgjengelig. Jeg reiste til byen der bilen ansette eller leie en bil stedet var plassert. Da jeg kom til sin virksomhet å leie bil, hadde solen og det var mørkt. Jeg gikk inn til virksomheten, for å spørre om leie en bil. Eieren hadde en klar til å gå. Det var en kompakt blå stasjonsvogn. Å være mørkt ute jeg ikke kunne se bilen for godt, men det virket ok, så vi gikk tilbake til kontoret for å gjøre papirarbeidet. Den leiebil skjema hadde opplysninger om bilen, hvor lenge jeg forventet å leie bil for, og forsikringsdekning valg, så bedriftseieren fylt ut alt dette. Jeg var sikker på at jeg valgte å ha bilen og meg selv dekket i sin helhet av forsikringen. Jeg trodde forsikringen boksen ble sjekket, som dekket. Han tok et avtrykk av kredittkortet mitt for å betale for leie av bil og det var det. Han ga meg bilnøklene, og jeg kjørte bort. Jeg hadde en lang vei å kjøre i mørket. Min rute tok meg gjennom ulendt fjellterreng landlige landet, til en stor innsjø, hvor det var et fergeleie. Om natten når du kjører i et landlig fjellområde alltid være på utkikk etter hjort, elg og andre dyr roaming langs veien siden. Du ønsker å se sine små blanke øyne, slik at du kan bremse ned og være klar til å svinge for å unngå å treffe dem. Noen ganger hjort bli skremt av støy og frontlyktene på bilen nærmer seg og de ønsker å strek over motorveien foran deg. Du ønsker å være klar til å smelle på pausene, for ikke å skade den innleide bilen du reiser i. En annen god idé, spesielt hvis du kjører om natten, er å ta en motorvei kart over området du reiser gjennom . Deretter kan du merke av hvor du er og steder å slå fremover, slik at du ikke gjør en feil sving, som jeg gjorde. Jeg gjorde en feil sving noen der underveis. I stedet for å ta den direkte ruten til destinasjonen min, endte jeg opp med å ta noen omveier. Det var mørkt og snørik, og jeg innså at veien og landet, ikke ser ut der jeg skal være. Jeg holdt kjøring og et skilt dukket opp med den neste byen fremover og hvor langt å gå for å komme dit. Da jeg innså, var det bare en liten omvei eller avstikker for meg. Jeg følte meg mye bedre når du ankommer den neste byen, og visste hvilken retning de skal gå. Resten av turen min gikk bra og jeg kom trygt frem til bestemmelsesstedet. Jeg hadde en god helg med vennene mine, fanger opp, gå ut til middag. Turen tilbake var mer interessant fordi det var dagtid. Jeg kunne nyte det vakre landet. Hver ting gikk bra til å begynne med. Jeg kom til den siste byen før fergen innsjø, og jeg tenkte det kunne være en god idé å sette bensin i bilen, på det tidspunktet, siden det var en lang vei til neste by med en bensinstasjon. Jeg sjekket tiden, og det så ut som det var akkurat nok tid til å nå fergen ved å kjøre litt fortere enn vanlig. Det var en feil. Gi deg selv mer enn nok tid når du bruker en bil du har leid. Så igjen jeg kjører over fjell landlig terreng på kanten av en innsjø rushing å ta fergen. Jeg ser på naturen og klokken min, noe som gjør beregninger av hvor det er jeg skal være, og hvor lang tid igjen å kjøre for å ta fergen. Det ser ut som jeg trenger å gå fortere, så jeg gjør. Jeg tråkker på den. Jeg håper å klippe min tid på å reise ned til bare komme før det går ferge. Dette er definitivt ikke tingen å gjøre når du kjører en leid bil, spesielt i et landlig område hvor det er fugler rundt. Som jeg fart nedover en bakke en ganske stor mørk farget fugl dart i fronten av bilen. Dette er en stor fugl, omtrent på størrelse med en kylling. På den høye hastigheten jeg reiser på jeg traff fugl. Det var en kvalmende smellende lyd som bilen og fugl kolliderte. Fjærene og fugl fløy opp og til siden av bilen. Jeg fortsette og komme til fergen i tide. Jeg kjører på fergen og park. Komme ut å inspisere bilen grill, får jeg et sjokk. Det var et stort hull i plasten bilen grill. Ødelagte biter av plast og fjær viste hva som hadde skjedd. Så nå er jeg syk om skaden. Jeg fortsetter på min måte å returnere bilen til utleie selskap. Når jeg kommer på leiebil stedet jeg har å fortelle eieren om fuglen kollisjon. Han er ikke altfor imponert. Vi ser på utleie skjema hvor forsikringen delen ikke er merket som dekker skaden. Eieren ønsker flere hundre dollar, og at ansvaret går på kredittkortet mitt også. Så ikke gjør det jeg gjorde. Gå til en stort navn bilutleiefirma. Vær helt sikker på dine forsikring detaljer. Sjekk at du er dekket for all skade. Vet hva forsikringen egenandelen er. Det er det beløpet du må betale før forsikringen betaler balansen av eventuelle skader. Les skjema nøye over et par ganger før du signerer den. Være en forsiktig sjåfør, og ta deg tid. Ha en flott tur i bilen du leier