Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Flyr til Peaks av Patagonia

Dramatiske landskap gitt oss en kontinuerlig Kodak øyeblikk hele. Det er sent på våren i regionen og været var samarbeidsvillig med mye solskinn. Dette er imidlertid et land der det uventede er normen, så vi kom forberedt for sporadisk vind og rain.After en pause på den vakre Hotel Neruda og en bytur i Santiago, fløy vi sørover til Punta Arenas. Det vi overført 2 timer med buss til Puerto Natales på Patagonia steppe. Vi ønsket velkommen en overnatting på spartanske, men koselige Charles Darwin Hotel og en fantastisk middag av kongekrabbe og fersk salmon.The neste dag seilte vi flere timer på kutteren fartøyet "21 de Mayo" opp fjorden Ultima Esperanza. Vi stoppet for en fottur rundt den fabelaktige Serano Glacier og en lunsj på lam på en ekstern kveg ranch. Senere vi gikk ombord Zodiac båter for en spennende tur til vår lodge ligger inne Torres del Paine nasjonalpark. Hosteria Pehoe er rustikke for en rate på $ 200 per rom, men det ligger på kanten av en turkis brevann med en ubeskrivelig vakker utsikt. Bakteppet for spiny høye forrevne fjell avkortet med isen var så levende som en postcard.Three dager ble brukt touring parken. Vi var i stand til å fotografere dyreliv, inkludert guanaco er av lama familien, rever, flamingo, sjøløver, svart hals svaner, kondorer, skarv og mer. Flere i vår gruppe arrangerte en nattlig tur til å vise den unnvikende puma men ingen ble oppdaget. Ledig tid ble gitt for ridning og båtliv til flotte Grey Glacier som var en fryd. Noen mennesker har valgt en krevende 8 timers tur opp den berømte høye fjelltopper kjent som The Torres. Vi fløy videre til Puerto Montt og sjekket inn i første klasse Hotel Gran Pacifica for fire herlige netter å utforske Chiles innsjøen regionen. Det begynte i Puyehue National Park med et bakteppe av to spektakulære og svært aktive vulkaner oppkalt Osorno og Calbuco. Ettermiddagen ble tilbrakt på de varme kildene området Aguas Calientes for en suge i 110 º krystallklart vann. Her har vi deltatt i en valgfri baldakin kabel swing eventyr gjennom tretoppene som var mer moro enn en tønne med aper. Enroute tilbake til hotellet vårt, besøkte vi eit handverk marked med gode kjøper på alpakka gensere og blå lapis steinet jewelry.The neste dag vi fløt den kraftige Petrohue River på klasse 3 og 4 hvitt vann stryk. Fire personer falt ut av en veltet flåte, men våt suiter gir beskyttelse fra det iskalde vannet og ekspert guider i kajakk var i stand til raskt å hente alle. Denne utflukten for meg var høydepunktet på trip.On dag 8 likte vi en katamaran cruise langs kysten av All Saints Lake også kalt Emerald Lake for det er sterke farger i Peulla. Den frodige grønne skogen her ligger i Andesfjellene foten og dekker 220 000 hektar. Vi fotografert en rekke vakre og mektige fossefall enn vulkanske steinblokker på isen avkortet Osorno. Våre ferieopplevelse kulminerte tilbake i Santiago med en avskjedsfest av sjømat på en deluxe lokal restaurant. Før flyplassen avreise, vi turnert Cavas del Maipo Winery. Vi nøt en lunsj med fantastisk BBQ biff og imbibed på endeløse vin, inkludert flere årganger som rangerer blant de nasjonene mest respekterte exports.Ten dager var tilstrekkelig her for å se en fryd for øyet. Jeg har hatt min fylle av laks og lam for livet og reflektere tilbake på en reise well done. Vi hadde en flott gruppe på 35 deltakere, de fleste som møtte som fremmede og returneres som livslange venner. Kostnaden for denne turen var $ 2397 pluss skatter som inkluderte rundtur luft fra Miami og alle interne flyreiser. The $ 100 chilenske innreisevisum var ekstra. Det var en god verdi og guidene hele var utmerket.Jeg har turnert over 30 land. Skjønnheten ligger her bare i den avsides, uberørte og unscarred natur i hennes fineste prakt. I Patagonia Gud skapte en perfekt sammenstilling av New Zealands fjorder, Sveits 'Alpene og British Columbia skoger og innsjøer. Chile er en misvisende benevnelse uten tilknytning til Peppers. Det var Inka-ordet for "land langt borte." Jeg følte meg langt fjernet i denne smale land som strekker seg til slutten av verden ennå var i stand til å oppleve alle hjemmets bekvemmeligheter. Det absolutt overgikk mine forventninger, og jeg anbefaler det for noen uredde reisende liste over må-se destinasjoner for livet