Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Det er viktig å planlegge for din neste ferie!

Et år etter gifte, startet min kone og jeg på det jeg anser en episk reise. Vi pakket vår nye Sunfire opp med camping utstyr og ledet Øst fra de lune daler British Columbia over prærien. Vårt mål var Montreal, og derfra ville vi kursen sørover til Indiana og deretter tilbake West gjennom USA. Vi planlagt leiren underveis, for å spare penger. Ferien var en interessant ett. Jeg vil ikke kalle det en katastrofe, men det var flere viktige hendelser underveis som førte meg til å innse flere viktige fakta om planlegging og gjennomføring av en stor tur, som jeg gjerne vil dele i denne article.Our første forsøk kom da vi dro fjellene i min ungdom og steg ned i de treløse prærien. Treløse er betydelig, så vi skjønte på vår første stopp på at det ikke var noen trevirke tilgjengelig på Campingplasser for branner, utover et par gamle gjerdestolper. Saskatchewan, derfor så oss servering på kald hermetikk. Leksjon nummer én: Kjenn løvverk av din destinasjon og planlegge deretter. Bøffel har forsvunnet og derfor den gamle pioner drivstoff av chips er ikke lenger et option.The neste kveld, konsulterte vi vår reise brosjyre for områder i Manitoba. Manitoba har trær, så veden ikke var et problem. Vi fant et område som reklamerte mye av ved, store flekker, og arbeider dusjer. Hva det gjorde ikke annonsere var det faktum at det var plassert på en nylig oversvømmet elv, som når du går tilbake til sine banker hadde forlatt en svært fruktbar grobunn for mygg. Jeg har aldri sett så mange av disse insektene i hele mitt liv-du kunne høre dem summende utenfor bilen-jeg ikke tuller. Leksjon nummer to: Ikke helt tro hva du leser i brochures.The tetthet av mygg befolkningen var så ekstrem at selv om det var allerede nesten mørkt, innså vi at vi ikke kunne bo der. I stedet kjørte vi en stund og endelig kommet i Ontario. Vi spiste middag på en restaurant, og deretter innså at det var altfor sent å finne og sette opp leiren, så vi fant en rasteplass og bestemte seg for å sove i bilen. Leksjon nummer tre: En seks fot to frame sover ikke godt i førersetet på en Pontiac Sunfire. Jeg bestemte meg for å klatre i ryggen, noe som førte til leksjon nummer fire: Sjekk alltid hva du ligger på, uansett hvor sent. Jeg oppdaget om morgenen at jeg hadde sovet på toppen av pannekake sirup og parabolen såpe, som hadde både sølt sine hele innholdet over hele bilen. Et forsøk på å skrubbe ut sirup resulterte i dannelsen av mange bobler. Vår bil til denne dag fortsatt lukter som sirup og soap.The resten av turen gjennom Canada gikk bra, men jeg vil si at veiene i Ontario er alvorlig mangler når det gjelder planlegging. De største katastrofer på turen kom på vei tilbake Øst gjennom USA, og involverte en alvorlig krangel med en grensevakt, vær slike som jeg aldri hadde hørt om i Minnesota, en biker rally i Sør-Dakota, og en skog brann i Wyoming. Den største lærdommen jeg har lært på hele turen var at det er helt avgjørende å planlegge fremover når det kommer til en ferie