Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Tanzania til Kenya og The Western Kilimanjaro Pass

Den vestlige Kilimanjaro-regionen er ganske ny på den nordlige safari krets av Tanzania. Det er ikke derfor besøkes av horder av safari beslutningstakere. Det finnes lite informasjon. Det er ingen nasjonalpark her, og området er i en privat konsesjon-en type privat park. Det er et veldig spesielt område sitter på Tanzanias borer med Kenya tilstøtende Kenyas Amoboseli Park.I vil sterkt anbefale dette området for et par dager hvis du finner deg selv planlegger en safari i Tanzania og virkelig ønsker, unike, utenfor allfarvei og en ut av afrikansk erfaring '. Mange destinasjoner tilbyr disse kvalitetene, men vestlige Kilimanjaro virkelig delivers.I besøkt dette privat konsesjon denne helgen. Vi forlot Arusha, sjåføren min og jeg, på vei mot Kilimanjaro. En time ut av Arusha vi slått igjen og tilbrakte en annen nitti minutter på en svært ujevn vei. Det gikk sakte som 4 x 4 skranglet sakte langs sporet whist hele tiden jeg lurte på om alt dette ville være verdt innsatsen. Jeg var usikker på hva du kan forvente, men hadde hørt gode rapporter om dette nye området og så gledet seg til en hyggelig experience.My hjerte sank da vi kom inn i leiren. Teltene var under lokal tekke og det hele så veldig grunnleggende; luksusen jeg gledet meg til, jeg fryktet, var sterkt overdrevet. Jeg var omgitt av afrikanske bush og leiren så ikke eksisterer. Men leiren bygget inn i sine omgivelser, godt skjult. . Jeg innså snart at eget telt og hele leiren er faktisk luksuriøse. Ingen andre biler var i leiren, [vi var de eneste gjestene denne helgen] og med ingen andre leire i området var vi bokstavelig talt utenfor allfarvei, bare meg selv, sjåføren og leiren ansatte. Vi ankom i tid for lunsj, og maten var fantastisk, fem kurs, i elegante omgivelser. Da det var ingen andre gjester min sjåfør /guide, som også var Maasai, kom til meg for hvert måltid. Sjåføren blir med meg viste seg godt som jeg ble kjent med alle ansatte svært raskt.Rommet resten av dagen jeg tilbrakte avslappende rundt leiren, drikking i omgivelsene. Slappe av og bli kjent med den lokale Maasai. Dagen etter Kalisti [sjåføren] og jeg fikk selskap av leiren guide, og han viste oss rundt, og hvor du finner dyrene. Se flokker av elefant på bakgrunn av Kilimanjaro var et høydepunkt for mange år brukt i Øst-og sørlige Afrika. Vi kjørte til en stor hvit stein som skiltet den kenyanske - tanzaniansk grensen, og vi stoppet for fotografier. Etter dette kjørte vi over grensen og rundt den kenyanske Amboseli National Park.On den siste kvelden, når solen dalte, kjørte vi til toppen av en stor bakke bare ikke langt fra leiren. Vi har sett sola begynner å stille, skyene clearing rundt Kilimanjaro og snøen snu rosa med innstillingen søndag, ble whist under akasie trær silhuett som skumring syntes å være stigende fra bakken, oppover. Deretter så jeg trodde det kunne være noe finere enn dette, kom Maasai fra hytten dans og sang opp bakken, og bringer champagne da dette skulle være min siste kveld. Vi ristet et mest mulig behagelig opphold, og de ansatte og Philemon sang Maasai sanger og danset til tidlig kveld. Hvis noen gang jeg var i Afrika riktig det var denne kvelden. Ikke en turist eller bil i sikte, Kilimanjaro og lokale Maasai krigere dans og sang til langt på natt. Ord kan ikke uttrykke følelser av den kvelden. Man kan ikke ha en mer afrikansk opplevelse enn å tilbringe litt tid i dette luksuriøse, miljøvennlige camp.If gang du kommer til Tanzania, anbefaler jeg dette området, denne leiren. Glem alt annet. Din afrikansk opplevelse bør starte i den vestlige Kilimanjaro på Tanzania - Kenya grensen